ידיעה כתובה |

: קק"ל נגד סומרין

מדינה נכתב על ידי

קק״ל מקדמת אינטרסים של מתנחלים בשכונת סילוואן בירושלים המזרחית, ועומדת לגרש את משפחת סומרין מהבית בו היא חיה עשרות שנים.

משפחת סומרין, משפחה פלסטינית בת 18 נפשות, חיה בביתה בסילוואן מזה למעלה מ-50 שנה. בשנות ה-90 קק"ל החלה לעשות שימוש לא הגון בחוק נכסי נפקדים ולנסות להשתלט על ביתם ולפנות את המשפחה לרחוב. לפני שבע שנים הביאו קמפיין ולחץ ציבורי גדול את קק"ל להודיע על הקפאת ההליכים, אך כעת היא מחדשת את מאמציה לפנות את המשפחה מביתה. קק"ל משתמשת בכוחה וכך מקדמת את האינטרסים של מערך של גופים מתנחליים ימנים, שמנסים להשתלט על כמה שיותר שטחים ובתים בסילוואן ובמזרח ירושלים, ובגדה המערבית בכלל.

קק"ל נגד סומרין (לדף הכתבה »)

משפחת סומרין גרה בביתם בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים עשרות שנים. בהליכים משפטיים שמאחוריהם מטרות אידיאולוגיות של יהוד מזרח ירושלים, מצאה עצמה המשפחה בפני צו פינוי. בית המשפחה שחל עליו חוק נכסי נפקדים, הועבר ע"י האפוטרופוס לבעלותה של "הימנותא" - חברה בבעלות מלאה של הקרן הקימת לישראל, הדורשת כרגע את פינויו. מומלץ לקרוא את הפוסט בנושא בבלוג של עידן לנדו.
הופק ע"י: | עלה ב: 21/12/2011

פעילים ופעילות שהצליחו למנוע את הפינוי בפעם הקודמת כבר החלו בפעולות כדי למנוע את גירוש המשפחות, ויצאו להפגין מול משרדי קק״ל בט״ו בשבט. הפעילים והארגונים "זזים" ו-Free Jerusalem פתחו בקמפיין בכדי לעצור את הפינוי לצמיתות וקוראים לכם להצטרף.

ורד מ-Free Jerusalem, שפתחה את הקמפיין, כותבת: ״בתקופה של ט"ו בשבט, זמן שצריך להיות מוקדש לנטיעת עתיד טוב יותר, אנחנו מוכרחים ומוכרחות להשמיע את קולנו. בואו נקרא לקק"ל לחדול מכל נסיונותיה לפנות את משפחת סומרין, וכל משפחה אחרת בסילוואן ובכלל.״

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס