ידיעה כתובה |

: וטרינרית אניות המשלוחים החיים בכנסת

סביבה נכתב על ידי

היום (רביעי, 25.10.2017) נערך כינוס מיוחד של השדולה לזכויות בעלי חיים בהשתתפות ד"ר לין סימפסון, וטרינרית שליוותה עשרות מסעות ימיים מאוסטרליה של עגלים וטלאים לפיטום ושחיטה, רבים מהם לישראל. דו"ח שכתבה חשף את התנאים הקשים על אוניות המשלוחים ועורר סערה ברחבי העולם.

היום נערך בכנסת כינוס מיוחד בו הוצגה עדות נדירה על המתרחש באוניות המשלוחים החיים, בהשתתפות הווטרינרית ד"ר לין סימפסון, מומחית בינלאומית לנושא המשלוחים החיים של עגלים וטלאים במסעות ממושכים לפיטום ושחיטה, אשר עבדה בתעשיית הבשר במשך 11 שנים, וליוותה 57 משלוחים ימיים מאוסטרליה, רבים מהם לישראל. האירוע נערך ביוזמת ראשי השדולה לזכויות בעלי חיים – חברי.ות הכנסת יעל כהן פארן, איציק שמולי, יעל גרמן ושרן השכל. ד"ר סימפסון הציגה בדיון את הממצאים מעבודתה כווטרינרית על אוניות המשלוחים החיים, וכן תמונות שצילמה על האוניות.

לפני מספר שנים משרד החקלאות האוסטרלי שכר את שירותיה של ד"ר סימפסון לכתוב חוות דעת מקצועית על המשלוחים החיים. הדו"ח חשף ליקויים חמורים ותמונות קשות מבטן האוניה. לנוכח העדר פיקוח אפקטיבי על המתרחש בלב ים, וחוסר היכולת של ארגונים חוץ-ממשלתיים לתעד את המתרחש בספינות הללו, היתה זו עדות נדירה להתעללות החמורה שתעשיית הבשר מעדיפה להסתיר מעיני הציבור: בעלי-חיים מוחזקים בצפיפות קשה, מתבוססים בהפרשותיהם, רומסים זה את זה, וסובלים מפציעות חמורות. הדו"ח אמור היה להיות דו"ח פנימי, אך הוא הועלה לאתר משרד החקלאות האוסטרלי, ועורר סערה. על אף שד"ר סימפסון רק הגישה את הדו"ח לממונים עליה ולא הביאה לפרסומו, היא הודרה מפגישות ומדיונים עד שלבסוף הועברה מתפקידה.

אתמול (שלישי) השתתפה ד"ר סימפסון בדיון של הוועדה המייעצת לממשלה בנושא צער בעלי-חיים כמומחית עצמאית לנושא, לבקשת ארגוני בעלי החיים. הוועדה גיבשה כבר בחודש יולי את המלצותיה, קבעה שההובלות הבינלאומיות "כרוכות מעצם הווייתן בפגיעה ברווחת בעלי-חיים", והמליצה לשנות את משטר המיסוי שמתמרץ את המשלוחים החיים. בדיון אתמול החליטה הוועדה לעמוד על המלצותיה לממשלה, וזאת חרף לחצים שהופעלו עליה על ידי תעשיית הבשר המקומית והבינלאומית: מלכתחילה הדיון הנוסף בנושא נקבע בעקבות פניות של גורמים שונים למרות שעל שולחן הוועדה נושאים רבים והנושא נידון באריכות. סוללה של נציגים של משרדי חקלאות ותעשיית הבשר במדינות שונות נחתו בישראל לשם הדיון: נציג ממשרד החקלאות בפורטוגל (יצואנית משלוחים חיים לישראל), נציג מהאיחוד האירופי, נציג ממשלת אוסטרליה ושני נציגים של סוחרי בעלי-החיים מאוסטרליה, אשר הגיעו לישראל ממשרדיהם בדובאי.

 רוצים לדעת מה עובר על עגלים במשלוחים החיים? צפו בכתבה: 

מה עובר על עגלים במשלוחים החיים? (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

מאות אלפי בעלי חיים מובלים לישראל במסעות מייסרים מאוסטרליה ומאירופה, בתנאים של זוהמה וצפיפות. הם חווים אלימות קשה בזמן הפריקה ורבים מהם חולים ומתים במהלך המסע. מיצג שערכו פעילים הפגיש את הציבור עם סבלם של בעלי החיים במהלך "המשלוחים החיים" לישראל.
הופק ע"י: | עלה ב: 08/02/2017

בעמותות אנונימוס לזכויות בעלי-חיים ותנו לחיות לחיות זועמים על ניסיונותיהם של גורמים מסחריים להשפיע על המלצות הוועדה: "זו שערוריה שגורמים בעלי אינטרסים כלכליים במדינות זרות מנסים להלך אימים על חברי הוועדה כדי להפוך על פיה החלטה שהתקבלה כמעט פה אחד. המשלוחים החיים מנוגדים לחוק צער בעלי-חיים. אין שום הצדקה להובלת בעלי-חיים במשך שבועות, בתנאי מחנק, צפיפות וזוהמה, רק כדי לפטם ולשחוט אותם בישראל".

ח"כ יעל כהן פארן (המחנה הציוני): "הובלת עגלים וטלאים על פני יבשות וימים, מתבוססים בהפרשותיהם באוניות צפופות, רק כדי שיעברו פיטום ושחיטה בישראל, היא אכזרית ומיותרת. המשלוחים החיים הם כתם על המדינה, התעללות המנוגדת לחוק צער בעלי-חיים, ויש להפסיקם – כפי שנאסר פיטום האווזים. יש לתת את הדעת גם לסכנות הבריאותיות לציבור כתוצאה מאכילת בשר בתנאי תברואה ירודים. גם אנשים שאוכלים בשר מתנגדים למשלוחים החיים, וצרכנים רבים מעדיפים להוציא את הבשר מהצלחת, ולא לממן התעללות בבעלי-חיים".

לאחרונה הוציא בג"ץ צו על תנאי בעתירה שהגישו עמותות תנו לחיות לחיות ואנונימוס לזכויות בעלי-חיים המבקשת לאסור על המשלוחים החיים.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

לכתבה זו תגובה אחת באתר

  1. סלימאן 29 באוקטובר, 2017  בשעה 9:26

    כל הכבוד למשיך בדרך החיות יותר טובים מבני אדם

  כתבות ווידאו שחבל לפספס