ידיעה כתובה |

: מעל 100 ימי מאסר לנועה גור-גולן

חברה נכתב על ידי

נועה גור-גולן, סרבנית הגיוס בת ה-19 מנתניה, נכלאה ל-30 ימי מחבוש נוספים אשר בסופם תרצה 104 ימים בכלא הצבאי בסך הכל.

נועה התייצבה פעמיים בפני ועדת המצפון הצבאית אשר דחתה את בקשתה להשתחרר מטעמי פציפיזם ולעשות שירות לאומי חלופי. בקשתה להופיע מול ועדת המצפון של צה"ל בפעם השלישית נדחתה באמצעות שיחת טלפון.

צפו בהצהרת הסירוב של נועה:

אתמול בבוקר כתבה גור-גולן בעמוד הפייסבוק שלה: ״גם כשגדרות התיל נראות מאיימות פתאום ומזכירות לי שאני בכלא, אני יודעת שעשיתי את הדבר הנכון. אני יודעת שאם ניתנה לי הפרווילגיה והכוח הנפשי להגיד לא, אני יודעת שניתנה לי האחריות, ואני אעמוד על כך". גם אם מפקד מיטב אל״מ יוסי מצליח לא מעוניין לשמוע אותי, היה מעדיף שאלך לקב״ן או אצהיר שאני דתיה, וגם אם בסוף יחליט שההתנהגות שלי היא ״רעה וחמורה״, אני עדיין אחשוב שכולנו כחברה בעצם כלואים – כלואים בתוך הקיבעונות, הפחדים, המציאות האלימה שאנחנו יודעים לתחזק כל כך טוב. ועד שלא נשחרר ונתשחרר, פשוט אין לנו תירוץ מספיק טוב כדי להמשיך לשתוק״.

עורכת-דינה של גור-גולן, נועה לוי, ציינה בהתייחס להחלטת הוועדה: ״ההחלטות הקודמות מצאו שהטעמים הדומיננטיים לסרבנותה של גור-גולן לשירות אינם ״טעמי התנגדות כלליים״. כך מבלי לפרט מהם, לשיטת הוועדה, הטעמים הדומיננטיים לסרבנותה וכיצד מצאה הוועדה שאלו פני הדברים. בהיעדר הנמקה ופירוט, קשה להבין כיצד הגיעה הוועדה למסקנה זו וקשה עוד יותר להתמודד עמה.״

  כתבות ווידאו שחבל לפספס