ידיעה כתובה |

: הממשלה מציתה תבערה

מדינה נכתב על ידי

״סוף השבוע האחרון מראה בבירור שיש צורך חיוני להביא להרגעה מיידית במקום להמשיך ולדרדר את השטח לפני שייגבו עוד חיי אדם. אנחנו לא רוצים לשלוח חיילים, שוטרים ואזרחים למלחמת 'שלום המגנומטר' ולכן הקריאה שלנו להנהגה היא לנהוג בחוכמה ולא להמשיך בהסלמה". ח״כ תמר זנדברג (מרצ), בהפגנת 'הממשלה מציתה תבערה' שהתקיימה אמש בירושלים.

אמש, התקיימה הפגנה מטעם תנועת עומדים ביחד, לוחמים לשלום, Free Jerusalem ומרצ. כ-200 מפגינים ומפגינות הגיעו אל מול ביתו של ראש הממשלה בירושלים ומחו לאור ההתנהלות הממשלתית בהר הבית, הבחירה באלימות, סגירת הכבישים, עוצר על השכונות, שוטרים בכל רחבי העיר וכמובן מגנומטרים. המחאה נקראה 'הממשלה מציתה תבערה'- המדינה מבטיחה ביטחון אך מוסיפה עוד קיסם למדורה.

צילום: עומדים ביחד

מארגני ההפגנה מתנועת עומדים ביחד אמרו: "הכאב על אירועי אתמול עוד ילווה את כולנו זמן רב. כואב לחשוב על משפחה שיושבת בביתה לארוחת ערב – ונגדעת. כואב לחשוב עד כמה קשה היום הזה עבור הוריהם של המפגינים הצעירים בירושלים, שנורו למוות בגלל שיצאו להפגין ולדרוש חופש ועצמאות. אין דבר כואב יותר ממוות מיותר, מוות שניתן היה למנוע. ממשלת ישראל בחרה שלא להסיר את המגנומטרים מהכניסות לאל-אקצא, והחליטה במודע, ומסיבותיה שלה, לגרור את כולנו לתוך עוד סבב של אלימות".

צילום: עומדים ביחד

סוף פטישי, ממארגני ההפגנה וחבר הנהגה בתנועת עומדים ביחד אמר: "כואב לחשוב על כל המשפחות – ישראליות ופלסטיניות – שהצטרפו למעגל השכול אתמול לשווא. התבערה שהממשלה מנסה לגרור אותנו אליה לא תביא ביטחון לאף-אחד, אלא רק לעוד אלימות ועוד הרוגים. דווקא כשהלהבות מתחילות להשתולל, אנחנו עומדים ביחד ודורשים את הדבר היחיד שבאמת יבטיח חיים של ביטחון, עצמאות וצדק גם לישראלים וגם לפלסטינים – שלום.״

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס