ידיעה כתובה |

: בצלם: על ישראל להיענות לאסירים השובתים רעב

מדינה נכתב על ידי

החל מ-17 באפריל החלה שביתת רעב של יותר מאלף אסירים והעצירים פלסטינים, בצלם בתגובה: "על ישראל להיענות לדרישות האסירים לשיפור תנאי כליאתם. גם אם ישופרו תנאי הכליאה- תמשיך ישראל להחזיק אלפי פלסטינים ללא משפט הוגן או ללא משפט כלל." 

שביתת הרעב היא מחאה לא אלימה שמטרה שיפור התנאים של האסירים, שלפי טענתם הם לא מקבלים זכויות אדם בסיסיות. ישראל מטילה הגבלות על ביקורי המשפחות ובני משפחה רבים אינם מורשים לבקר כלל ושב"ס מטיל איסור מוחלט על האסירים הביטחוניים לשוחח בטלפון. האסירים דורשים שירותי רפואה וחינוך ברמה נאותה והפסקה של המעצרים המנהליים והכליאה בבידוד. דרך ההתמודדות עם דרישות האסירים היא הפעלת סנקציות כלפי האסירים- איסור להיפגש עם עורכי דין ,החרמה של מלח, בצלם אף חוששים כי שב"ס ינסה להזין את האסירים בכפיה- דבר אסור הנחשב לעינוי.

צפו באסיר פוליטי משוחרר מספר על שביתת הרעב שהוא השתתף בה בשנות ה-80 ועל דרישות האסירים הפלסטינים ששובתים רעב בימים אלו: 

מה דורשים האסירים השובתים? (לדף הכתבה »)(Available in English)

מוחמד מטרי, תושב טמרה, אסיר פוליטי משוחרר מספר במהלך צעדת השיבה על אדמות הכפר אל-כאברי על שביתת האסירים שהוא השתתף בה בשנות ה-80, על הטקטיקה הקטלנית של ההזנה בכפייה ועל דרישותיהם הבסיסיות של האסירים הפלסטינים כיום. בניגוד לתעמולה של הממשלה, האסירים לא דורשים להשתחרר מהכלא ולא מבקשים זכויות מוגזמות. הם דורשים התקנת טלפונים ציבוריים בבתי הכלא (שבהם כל השיחות מוקלטות) כדי שיוכלו לדבר עם בני משפחותיהם, הם דורשים זכות לביקורי קרובים, זכות ללמוד ותנאים אנושיים בסיסיים.
הופק ע"י: | עלה ב: 04/05/2017


במקומות רבים בגדה המערבית מוחאים פלסטינים נגד התנאים בהם מוחזקים האסירים, המחאות הן שקטות ובעיקרן בחברון ורמאללה.

הפגנה ברמאללה (צילום: פילר רויז')

הפגנה ברמאללה (צילום: פילר רויז')

האם לדעתך לעציר המנהלי זכות לשבות רעב? (לדף הכתבה »)

יצאנו (17.8.2015) לרחובות יפו לשאול האם לעצירים מנהליים ישנה זכות לשבות רעב והאם היית מאכיל/ה בכפייה אילו היית רופא/ה.
הופק ע"י: | עלה ב: 20/08/2015

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס