ידיעה כתובה |

: פייסבוק – במה פתוחה לגזענות

חברה נכתב על ידי

ממחקר חדש עולה כי ממשלת ישראל ופוליטיקאים ישראלים תורמים בהתנהלותם ברשתות החברתיות לאווירת ההסתה והגזענות כנגד אזרחים/ות פלסטינים. כמו כן, קמפיין האשמות של ממשלת ישראל ופוליטיקאים ישראלים נוספים כנגד הפלסטינים, בו הם מאשימים אותם בהסתות בלתי פוסקות במדיה החברתית הביא למעצריהם של אקטיביסטים פלסטינים ולחסימת חשבונותיהם, לא אחת על לא עוול בכפם. מאות נעצרו ומעל ל-200 תיקים פליליים נפתחו. כמעט ולא קיימים מקרים של סנקציות דומות כלפי אזרחיה היהודים של המדינה, למרות שהמחקר מצביע בצורה חד משמעית על ממדיה האדירים של התופעה השלילית גם בקרב הציבור היהודי.

מדד הגזענות של מרכז חאמלה

מדד הגזענות: כל 46 שניות מתפרסם ברשתות החברתיות פוסט גזעני נגד ערבים. אבל את מי עוצרים על הסתה? לפוסט המלא: http://bit.ly/2l7Dyae

Posted by ‎שיחה מקומית‎ on Sunday, February 12, 2017

המרכז הערבי לפיתוח המדיה החברתית "חאמלה״, פירסם תוצאות מחקר על רקע האשמות בהסתות בלתי פוסקות במדיה החברתית של ממשלת ישראל ופוליטיקאים ישראלים כנגד הפלסטינים. המחקר בחן את כמויות התכנים הגזעניים והמסיתים כנגד ערבים, המצויים ברשתות החברתיות הישראליות, במטרה לבדוק את סדר הגודל של תופעות הגזענות וההסתה הפושטות בקרב משתמשים ישראלים, נגד אזרחיה הפלסטינים של המדינה בפרט ונגד ערבים בכלל.

מהמחקר עולים נתונים רבים כגון, מעל ל- 675,000 פוסטים בעלי תכנים גזעניים ומלאי שנאה כלפי ערבים פורסמו בשנה החולפת בקצב של אחת ל-46 שניות. מדובר בעלייה מסוכנת לעומת 2015, אז נספרו 280,000 פוסטים בעלי תכנים גזענים ומסיתים כלפי ערבים. נתון נוסף העולה מן המחקר ומצריך התייחסות מיוחדת, הוא תרומתם הברורה של בכירי הממשלה לעלייה בכמות הפוסטים המסיתים. המקרים הבולטים ביותר הם: גלעד ארדן, נפתלי בנט ובינימין נתניהו עם פרוץ השריפות בנובמבר 2016, ומירי רגב והתבטאויותיה המסיתות נגד מחמוד דרוויש והראפר תאמר נפאר. מקרה המשפט המתמשך של אלאור אזריה גרם אף הוא לעליה ברורה בהיקף ההסתה כתוצאה מהתבטאויות  של בכירים בממשלה ובפוליטיקה הישראלית, אשר תרמו לעלייה בכמות הפוסטים המסיתים.


נמצא כי מנהיגי החברה הערבית הם אלה המוזכרים הכי הרבה, זאת ומאחר והתקשורת הישראלית מזכירה אותם רבות, ומאחר ופוליטיקאים ישראלים מרבים להשתלח בהם. כיוון שהתקשורת הישראלית היא המקור הראשי וההשראה לרוב הפוסטים הגזעניים כלפי ערבים. וכתמיכה במידע זה, רוב הפוסטים  הגזעניים והמסיתים במדיה הישראלית מופנים לחברת הכנסת חנין זועבי.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס