ידיעה כתובה |

: חברת אבטחה או חברת ליווי רפואי?

חברה נכתב על ידי

כדי לא לשלם לעובדים שעות נוספות מתנערת "ב.ג. ביטחון הצפון בע"מ" מזהותה וייעודה כחברת אבטחה. העובדים בעיצומו של הקמת וועד יציג.

ענף אבטחת טיולי בית ספר כולל בתוכו את אבטחת המטיילים ואת הליווי הרפואי שלהם. בדרך כלל רוב המועסקים בענף, הינם צעירות וצעירים אחרי צבא, מי ששרתו כלוחמים וכחובשים – רובם עובדים יומיים עם תחלופה גבוהה מאוד. כבכול מקום המבוסס על כ"א צעיר ומתחלף, המועסקים נמצאים ברמת סיכון גבוהה מבחינת העסקה הוגנת ושמירה על זכויותיהם.

קובי אמסלם, בן 30 מחיפה, נשוי ואב לשלושה ילדים, עובד כחובש מלווה בחברה "ב.ג. ביטחון הצפון בע"מ". לטענתו, החברה אינה מקיימת את ההסכם הקיבוצי בענף המחייב את המעסיק לשלם לכל עובד עבור כל יום עבודה של עד 8.6 שעות, שכר המחושב לפי 8.6 כפול 110% משכר המינימום השעתי. על פי ההסכם – עבודה מעל 8.6 שעות תתוגמל בתוספת של 50% לשעה. קובי וחבריו, טוענים כי "ב.ג. ביטחון הצפון בע"מ" אינה מתגמלת אותם בשעות נוספות בהתאם להסכם. מדובר בהפסד של מאות שקלים לעובד. בחברה יש לדברי קובי כ-150 עובדים.

בשיחה עם קובי, שעובד בחברה כ-10 חודשים,  הוא הוסיף כי כמעט בכל חודש יש טעויות לרעת העובדים בתלוש, המחייבות ערנות מצדם ודרישה לתקנם.

כדי להתייצב מול ההנהלה ולדרוש את זכויותיהם, החליטו קובי וחבריו להקים וועד שייצג את העובדים מול ההנהלה. בתהליך ההקמה מלווה אותם ההסתדרות הלאומית. הוועד הפך ליציג, מספר קובי, אך עדיין לא התקיימו בחירות לוועד. לדבריו, ההנהלה מנסה לחבל בהקמת הועד ולהתנכל למנהיגות העובדים, כולל ניסיון לפטרו. ההתנכלות מגיעה לידי כך שההנהלה צמצמה את שיבוצו של קובי ליציאה לטיולים.

ב-5 בדצמבר בתוכנית "יהיה בסדר" בגלי צה"ל התנער עורך הדין יאיר ארן המייצג את החברה, מההסכם המדובר בטענה שהחברה אינה עוסקת באבטחת טיולים, אלא בליווי טיולים בצד הרפואי ולכן היא לא חברת אבטחה… יש לציין כי בעמוד הבית של החברה מצוין: "תחום עיסוקה העיקרי של החברה הנו אבטחת וליווי טיולים… החברה תחת אישורי המשרד לביטחון פנים, המשפטים ומשטרת ישראל ולרבות משרד התמ"ת".

יש לציין כי בצו ההרחבה להסכם הקיבוצי, מוגד ככה "עובד": "בין אם כמלווה חמוש ובין אם כחובש (כולל מע"ר)", קרי מגיש עזרה ראשונה.

מתוך האתר של חברת ביטחון הצפון – האם יש ספק שמדובר בחברת אבטחה?

מתוך האתר של חברת ביטחון הצפון – האם יש ספק שמדובר בחברת אבטחה?

במהלך השיחה ברדיו עם עו"ד ארן, הוא טען כי החברה מכבדת את יום העבודה של 8.6 שעות, אך לא מנקודת היציאה מבית הספר, אלא רק מנקודת היציאה לטיול הרגלי. כלומר אם לדוגמא תלמידים מבית ספר בתל אביב נוסעים לטיול בנחל חרמון, זמן הנסיעה לחרמון לא יחשב עבודה עבור החובש, כי צריך את החובש רק במסלול ההליכה בנחל. בעצם החברה עושה טובה לחובש ולוקחת אותו טרמפ באוטובוס עם התלמידים לחרמון. בפועל, מבחינתה, החובש יכול היה להגיע לחרמון לבד בתחבורה ציבורית ולהתחיל את יום העבודה במסלול הנחל.

אז להורים שביננו, בפעם הבאה שאתם שולחים את ילדיכם לטיול שנתי בבית הספר, או מטעם תנועת הנוער, וודאו שהחובשים והמאבטחים המלווים את הטיול ימצאו עם המסגרת בכל הזמן, ולא יזיק לבקש לעיין בחוזה העסקה של המאבטחים, כחלק מהשיקולים בבחירת החברה שמאבטחת את הטיול.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס