ידיעה כתובה |

: אנימציה משנה חיים

תרבות נכתב על ידי

כאשר נשים באפריקה ובקריביים צופות בסרט המצויר "Eva Goes To Foreign" הן מקבלות כלים: הן מבינות מה הבעיה ומה הן יכולות לעשות. אנימציה יכולה לא רק לעורר דיון, אלא גם לשנות מציאות בפועל.

אל "Animage" נחשפתי בפסטיבל לאנימציה, קומיקס וקריקטורה, שהתקיים לא מזמן. החברה מייצרת סרטים קצרים הפועלים כמעין סרטוני הסברה נגד תופעות כמו מילת נשים, ניצול, כפיית זנות ונישואי קטינות. יצירת הסרטונים נעשית בשיתוף עם הארגונים "Forward" ו-"CDF". הפקת הסרטים נעשית מתוך ניסיון להתאים אותם לקהילה אליה הם פונים מבחינת הגיל, התרבות והמסרים. התוצאה היא סרטים יפיפיים ומקוריים שלא רק מעוררים דיון מעניין על הנושא, אלא מביאים לשינוי.

הסרט הקצר "Eva Goes To Foreign" עוסק בסיפורה של אווה שאיש זר מפתה אותה להבריח סמים ללונדון. הוא מספר שהוא ייתן לה כסף, שאמה תוכל להבריא, שהוא יוכל לפתור את כל בעיותיה, הוא מספר לה שהיא רק צריכה לעשות טיול קטן ללונדון, שהיא רק צריכה לבלוע שקית קטנה. הוא לא מספר לה מה יקרה אם השקית תתפוצץ בתוכה, הוא לא מספר לה על השוטרים או על הבדיקות או על בית המשפט והשנים בכלא.

  • לצפייה בסרט הקצר "Eva Goes To Foreign":

הסרטון, באורך של פחות משלוש דקות, נועד לצמצם את התופעה של הברחת סמים על ידי נשים מהקריביים ומאפריקה לבריטניה. הוא בנוי בדיוק על התבנית הזו: מה האדם שינסה לנצל אותך יספר לך ומה הוא לא יספר. בעזרת מוסיקה, אנימציה מושקעת ומידע אינפורמטיבי, נשים יכולות ללמוד ממה להיזהר. "באנגליה את יכולה להיאסר עד 15 שנה אם את מעבירה סמים. אם שקית תתפוצץ בתוכך, את תמותי תוך שעתיים", נאמר בסוף הסרטון.  לסרט הקצר הזה היו תוצאות מדהימות, הפצתו הביאה לירידה משמעותית באחוז הנשים שנעצרו על הברחת סמים לבריטניה.

סרט יוצא דופן נוסף הוא "Needlecraft" העוסק במילת נשים. הסרט מציג את המציאות בעזרת תפירה ורקמה. הוא מספר על תהליך ההתבגרות של ילדה ויוצר תחושה של שלמות הגוף של הילדה והאישיות שלה בעזרת הרקמה. שלמות שנקטעת כשהילדה נתלשת מתוך הבד, האוזן שלה נגזרת והחור נתפר. החוט והמחט מקבלים פתאום משמעות אחרת לחלוטין. עבורי, הסרט היה מאוד קשה לצפייה והגבלת הצפייה שלו היא גיל 16+.

  • לצפייה בסרט הקצר "My Body My Rules":

לסרט גרסה נוספת הנקראת "My Body My Rules", שנועדה לילדים בגילאי בית ספר יסודי בבריטניה. זו גרסה עדינה יותר, עם הסברים מילוליים ודימויים חזותיים קשים פחות ועם פנייה אל הילדה הצופה עצמה. האמירה היא שמילת נשים מנוגדת לזכותך להיות בטוחה, שאת יכולה לקבל עזרה ושזה בסדר לספר למורה או למבוגר שניתן לסמוך עליו.

אנימציה היא תחום יפיפה, שניתן להעביר בעזרתו מחשבות עומק, אידיאולוגיה ורגשות, אבל גם לשנות חיים, לא מבחינה מטאפורית – במציאות.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס