ידיעה כתובה |

: זיכרון יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל

חברה נכתב על ידי

יום ראשון, 05.06.16 – יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל.

במקביל ליום ירושלים, יצויין ביום ראשון הקרוב יום הזיכרון ליהודי אתיופיה אשר נספו בדרכם לארץ ישראל. יחידים ומשפחות השאירו מאחוריהם בתים ורכוש ויצאו למסע, זאת על אף שראו בני משפחה וקרובים שלא שרדו אותו. כ-4000 אישה ואיש שילמו בחייהם במהלך המסע לארץ ישראל וההמתנה לעלייה במחנות הפליטים בסודן.

אך איזה יחס קיבלו העולים והעולות כאשר הגיעו לארץ ואיזה יחס הם מקבלים היום?

רק בשנה שעברה חזינו בהפגנה של של יוצאי אתיופיה שהידרדה לאלימות קשה ולמה שרבות ורבים הגדירו כאלימות משטרתית חמורה וברוטליות. השבוע, משפחתו של יוסף סלמסה, צעיר אתיופי שנהרג לאחר מעצר משטרתי אלים, תמכה בארגון מחאה נגד אלימות משטרתית בעקבות המקרה שבו מייסם אבו אלקיעאן הותקף על ידי שוטרי מג"ב.

אז מה בן העדה האתיופית צריך לעשות? (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

ביום המחאה של הישראלים בני העדה האתיופית בתל אביב, 3/5/2015, יצאנו לשאול מה צריך בן העדה האתיופית לעשות כדי לא לספוג אלימות משטרתית.
הופק ע"י: | עלה ב: 04/05/2015

השירות הצבאי היא דרך ידועה שבה קבוצות מיעוט, כמו הקהילה האתיופית, מנסות להשתלב בחברה. לכולנו סיפרו כיצד בצבא נכיר אנשים חדשים, נפגוש אנשים מקבוצות שונות בחברה שיהפכו לחברי האמת שלנו – "אחוות לוחמים". האם הצבא באמת יכול להסייע להשתלבות בחברה? האם באופן פרדוקסלי דווקא הצבא יהווה פתרון לגזענות?

  • מה יותר חזק, ההדרה או האתוס הצבאי? מוזמנות ומוזמנים לצפות בכתבה:

הצבא ככרטיס כניסה לחברה הישראלית (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

קבוצות מיעוט כגון: אתיופים, בדואים או דרוזים מנסים להשתלב בחברה דרך השירות הצבאי. אך מסתבר, שההדרה בחברה שלנו חזקה יותר אפילו מהאתוס הצבאי. על הצבא כקרש קפיצה וכרטיס כניסה לחברה הישראלית, בכתבה הבאה.
הופק ע"י: | עלה ב: 31/12/2013

סטודנטים יספרו על העלייה והקליטה בארץ בטקס באוניברסיטת תל אביב. טקס זה הוא רק אחד מהטקסים שיתקיימו בברחבי הארץ, ביניהם טקס ממלכתי בהר הרצל.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס