ידיעה כתובה |

: האגודה לזכ' האזרח בהגנה על "שוברים שתיקה"

חברה נכתב על ידי

כפי שנמסר באתר האגודה לזכויות האזרח, היום ב-14:00 בבית משפט השלום בפתח תקווה, התחיל הדיון הראשון בנושא דרישת המדינה מ"שוברים שתיקה" למסור לידיה את חומרי הגלם של עדויות החיילים לארגון, ובכך להפר את חיסיון החיילים. האגודה לזכויות האזרח הגישה בקשה להצטרף לדיון כידיד בית משפט, בהגנה על הזכות של ארגון "שוברים שתיקה" להגן על חיסיון מעידיו, ובבקשה הדגישה כי "על אף הרצון לקדם את החקירות במקרים הבודדים לגביהם הוחלט לפתוח בחקירה, קבלת תביעת המדינה תפגע קשות בפעילות הארגון, ולמעשה בכלל ארגוני החברה האזרחית, כיוון שמוסרי העדויות לא ייהנו יותר מחיסיון ולכן ירתעו מלמסור אותן." בבקשה מוסבר, האגודה מוסיפה ואומרת, "כי פעולת האיסוף והדיווח של "שוברים שתיקה", כמו גם של ארגונים אחרים, מחייבים יחסי אמון וחיסיון עם המעידים בפניהם. יחסים אלו אינם שונים מאלו שמאפיינים את עבודתם של עיתונאים, ובאותה מידה אינם יכולים להתקיים ללא החיסיון העיתונאי שחל על מקורות המידע ועל תוכנו."

האגודה הוסיפה כי "מטרתה של המדינה צריכה להיות להגיע לחקר האמת במובן הרחב ביותר של המונח," וכי העבודה של "שוברים שתיקה" לא הייתה מתאפשרת ללא הבטחת הסודיות, ושאם תאבד עלולה לפגוע באסיפת עדויות נוספות בעתיד. זאת, הם מוסיפים, "היא מכת מוות לחקר האמת, לשיח הציבורי ולהגנה על זכויות האדם," וכי תקדים שכזה עלול להפוך "את ארגוני החברה האזרחית לקבלני משנה של רשויות החקירה" ולפגוע ביכולתם לאסוף מידע ולהגן על זכויותהן של אזרחיות ואזרחים שנפגעו "בתחומים אחרים לחלוטין."

עוד האגודה מוסיפה כי בקשת המדינה "מהווה עוד נקודה על רצף האירועים שמתחוללים בשנה האחרונה נגד ארגוני החברה האזרחית וארגוני זכויות אדם," ומצביעה לחוקים ומסעות פירסום, בתיאום בכירים בממשלה, המציגים את הארגונים השונים "כ"בוגדים" וכסוכנים זרים ועוד." לסיום האגודה טוענת ש"דמוקרטיה בריאה ומתפקדת נבחנת, בין היתר, ביכולתה להתמודד עם ביקורת ולשמוע קולות שונים מהטון הדומיננטי. ארגונים לשינוי חברתי וארגוני זכויות אדם מותחים ביקורת על הרשויות, פועלים לקידום ערכים ונורמות, ומהווים בסיס להשתתפות פעילה בחיים הדמוקרטיים במדינה." היועץ המשפטי של האגודה, עו"ד דן יקיר, פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה "להורות לפרקליטות לחזור בה מן הבקשה שהוגשה נגד "שוברים שתיקה" ולאפשר לארגון להמשיך בעבודתו החשובה."

את העדכון המלא באתר האגודה לזכויות האזרח ניתן למצוא כאן.

  • צפו: כך נראתה, לפני לא יותר מחצי שנה, הפגנת המחאה נגד ההסתה וההשתקה של ארגוני השמאל על ידי הימין הקיצוני בגיבוי הממשלה:

די להסתה – שוברים את השתיקה! (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

הפגנה נגד ניסיונות ההשתקה וההפחדה של הימין הקיצוני בגיבוי הממשלה. ההפגנה כללה צעדה ממצודת זאב בתל אביב ועד לאנדרטה של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין. שבת, 19-12-2015.
הופק ע"י: | עלה ב: 20/12/2015

  כתבות ווידאו שחבל לפספס