ידיעה כתובה |

: עשבים שוטים

מדינה נכתב על ידי

בתקשורת פורסם כי נחשפה רשת טרור יהודי חדשה. נוח לחשוב כי מדובר בעוד עשבים שוטים, אבל היכן ההפרדה בין אוסף של מקרים יוצאי דופן לבין תופעה חברתית?

שישה אנשים נעצרו בחשד להתארגנות של טרור יהודי, ביניהם שני קטינים וחייל. השב"כ חשף פיגועים נגד פלסטינים, אנשים היו בבתים בזמן שרימוני גז ובקבוקי תבערה הושלכו לעברם.

"פעילות החוליה החדשה היא המשך ישיר של פעולות "תג מחיר" בשנים האחרונות, כולל הצתת התינוק עלי דוואבשה בדומא. לראייה, כנקמה על מעצר מציתי בית משפחת דוואבשה, השליכה החוליה רימוני גז צה"ליים לבית שבו משפחה ותינוק בכפר הפלסטיני ביתילו. על קירות הבית רוססו המילים 'ד"ש מעצורי ציון' ", טוענים בפרויקט "שישים ואחת" הפועל להנגשת מידע על המציאות הפוליטית בארץ.

אני חושבת שפיגועים שמבצעים פלסטינים לא מגיעים משום מקום, הם תוצאות הרסניות ואסורות של מדיניות של פגיעה מתמדת בזכויות אדם. עם זאת, גם טרור יהודי אינו צומח מעצמו. אווירה לאומנית, בה חיים ואיכות החיים של יהודים חשובים יותר מאלה של פלסטינים, מאפשרת את התפתחות הטרור. הניסיון "לנהל את הסכסוך" וההסכמה לפגיעה חלקית בזכויות אדם, יוצרת לגיטימציה לפגיעה קשה יותר ולאלימות. אנשים מתונים מאפשרים ל"עשבים שוטים" לפעול.

האווירה הציבורית שמאפשרת אלימות התבטאה היטב בהפגנת התמיכה באלאור אזריה, החייל שירה בעבד אל-פתאח א-שריף, שיצא לבצע פיגוע ושכב פצוע על הקרקע. אלפים הגיעו להפגנה הזו. באותו יום, שמעתי באוטובוס איש ואישה מדברים. "אי אפשר להסתכן. נותנים להם שיטה חדשה, הם יעמידו פנים שהם פצועים או מתים ואז יתפוצצו", הם אמרו.

הטרור היהודי הוא עשב שוטה, החייל היורה בחברון הוא עשב שוטה, וגם המוני התומכים בו. יש חוט מקשר בין כל "העשבים השוטים" הללו, והוא קושר אותם לכיבוש.

  • צפו בכתבה על "ריקוד הדגלים" ועל "מצעד הפרחים" המנוגד אליו:

רוקדים גזענות (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

מצעד "ריקוד הדגלים" המסורתי שנערך ביום ירושלים נהיה במה לגזענות ושנאה ולוונדליזם בעיר העתיקה. ב-17.5.2015 נחגג יום ירושלים ה-48 בצעדה זו ממערב העיר, דרך הרובע המוסלמי לכותל המערבי. כנגד אירוע זה, התקיימה הפגנת נגד של "ירושלים לא שותקת לגזענות", ומצעד הפרחים של "פורום תג מאיר". להרחבה בנושא: הפרח ש(כמעט) סיכן את מצעד הדגלים בירושלים ב"שיחה מקומית"
הופק ע"י: | עלה ב: 19/05/2015

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס