ידיעה כתובה |

: חולי פסוריאזיס טוענים לקשיים בקבלת תרופות

חברה נכתב על ידי

"שירותי בריאות כללית" מערימים קשיים על חולי פסוריאזיס בקבלת תרופות ביולוגיות המאושרת בסל הבריאות 2016, זאת לטענת "אגודת הפסוריאזיס הישראלית". 

מחלת הפסוריאזיס היא מחלת עור כרונית המתבטאת, בין היתר, במשטחי עור אדומים. המחלה מופיעה אצל כ-3% מקרב האוכלוסייה וכוללת ילדים ומבוגרים. בשנים האחרונות גוברות העדויות המדעיות לכך שחולי הפסוריאזיס נמצאים גם בסיכון מוגבר לחלות במחלות לב וכלי דם במהלך החיים. המאפיינים החיצוניים של המחלה גורמים לכך שחולים נאלצים לעיתים להתמודד עם אפליה ועם נידויי חברתי. זאת משום שלמחלה נקשרה סטיגמה מוטעית כי מדובר במחלה מדבקת.

"אגודת הפסוריאזיס הישראלית" פנתה היום, 04.04.16, למנכ"ל שירותי בריאות כללית, אלי דפס, בנושא הקשיים בקבלת התרופות. באגודה טוענים כי מתחילת שנת 2016, מצטברות תלונות ופניות של עשרות חולי פסוריאזיס המבוטחים בשירותי בריאות כללית, על הערמת קשיים שלא לצורך בקבלת התרופה ועל סירוב לתת אותה.

מנכ"לית האגודה, יונה מנטקה קציר, אמרה: "התרופות הביולוגיות המתקדמות מעניקות לנו איכות חיים ומאפשרות לכולנו להיות חלק בלתי נפרד ממעגל העבודה והחברה בישראל. תמוה שבשירותי בריאות כללית מנסים "לדחוף" בכוח תרופות אחרות ממה שנרשם. חולי פסוריאזיס מתמודדים עם פן נפשי של המחלה מעבר למצב הפיזיולוגי הכרוך במראה אסתטי בעייתי, הם נאלצים להתמודד גם עם פן חברתי אשר כרוך לעיתים גם בנידוי ובקרב חלקם המצב הנפשי הוא בעל השפעה דרמתית על החמרת המחלה."

צילום: ישראל הדרי

צילום: ישראל הדרי

  כתבות ווידאו שחבל לפספס