ידיעה כתובה |

: הצעת חוק הפונדקאות תעלה היום לוועדת השרים

חברה נכתב על ידי

לאחר דחיות מוועדת השרים ודיונים בבג"ץ, מובאת היום (06/03/16) שוב הצעת חוק הפונדקאות לדיון בפני וועדת השרים לענייני חקיקה. קמפיינים מושקעים רצים ברשתות החברתיות על מנת לעודד את התמיכה בחוק ובינתיים ח"כ אמיר אוחנה הצהיר שלא יתמוך בו.

חוק הפונדקאות, או יותר נכון השינוי לחוק כך שיכלול גם נשים רווקות וזוגות חד מיניים, יובא היום לדיון חוזר, זאת לאחר שלפני שמונה חודשים ביקשה וועדת השרים לדחות את הדיון בו. במקביל להצעת החוק, מתקיים דיון בנושא בבג"ץ בעקבות עתירה שהגישה "עמותת אבות גאים" בבקשה לתקן את האפליה שקיימת בחוק. בתגובתה לעתירה טוענת הממשלה כי היא בוחנת את תיקון האפליה.

היום תעלה לועדת השרים לחקיקה הצעת החוק של חברת הכנסת יעל גרמן לשוויון בפונדקאות.
בעקבות אירועי השבוע שעבר, האגודה קוראת לשרים לממש את מחויבתם לקהילה הגאה וקוראת לסיעות הכנסת לעבוד בשיתוף פעולה כדי שלא נשאר עם הצעות, אלא עם חוקים.

עמותת אבות גאים

Posted by ‎האגודה למען הלהטב בישראל‎ on Sunday, March 6, 2016

למרות שחוק הפונדקאות ובאופן כללי תחום הפונדקאות, הם נושאים שנויים במחלוקת הן בקהילה הגאה והן בקרב קהילות פמניסטיות שונות, הם ללא ספק חלק ממאבקי הדגל של הקהילה הגאה ביחד עם הניסיון לאפשר נישואים גאים במדינת ישראל. ח"כ יעל גרמן, מיוזמות ומובילות קידום החוק מסבירה כי כבר בעבר העירו שופטי בג"ץ כי מדיניות המדינה בכל הנוגע להורות – מפלה זוגות בני אותו מין ונשים רווקות: "מדיניות מפלה זו, לצד הפגיעה העמוקה בכבוד ובשוויון, פוגעת גם בזכות החוקתית הקיימת לכל אדם לחיי משפחה".

גרמן מפצירה בשרים "להסיר את המסכות" ולהתחיל לפעול על מנת לקדם שוויון לקהילה הגאה, "הממשלה תצטרך להחליט, האם היא רוצה לקדם חוק ראוי וצודק בדרך המלך, האם פיה ולבה שווים כשהיא מצהירה שהיא בעד שוויון לקהילה הגאה, או שתמתין לבג"ץ שיחליט בנושא. רק שלא יבואו אחר כך בטענות שבג"ץ מתערב במעשי חקיקה. בג"ץ מתערב כשראש הממשלה והשרים לא עושים את הנדרש, רק מפני שהם מ פ ח ד י ם".

המעניין הוא שדווקא מי שעל פניו אמור להיות משגרירי החוק, ח"כ אמיר אוחנה, הצהיר שלא יתמוך בהצעת החוק וזאת לאחר שהוא ובן זוגו הפכו להורים באמצעות תהליך פונדקאות אותו עברו בארצות הברית. נתנאל אזולאי, כתב ב"מאקו" ודמות ידועה בקהילה הגאה, כתב על כך בחשבון הפייסבוק שלו: "חבר הכנסת אמיר אוחנה הצהיר שהוא יצביע נגד חוק הפונדקאות להומואים ולסביות בארץ, למרות שלא מזמן הוא ובן זוגו עשו את אותו ההליך בארה"ב. במילים אחרות, אם אתה הומו עם מלא כסף – טוס לארה"ב, ואם אתה סתם הומו בלי כסף – תמשיך לבלוע תירוצים כמו משמעת קואליציונית והצבעה שאין לה השפעה. מסכן אוחנה, אני באמת לא מבין מה הקהילה רוצה ממנו ועל מה תוקפים אותו. זה הרי הכל תרגיל של השמאל. יש לי תחושה שהוא ממש בעדנו".

חשוב להזכיר שגם לפני כשבועיים נמנע אוחנה מלתמוך בהצעות חוק המעגנות בתוכן זכויות לקהילה הגאה על ידי כך שבחר לא להיות נוכח בהצבעות עליהן:

מחויב לקהילה הגאה?אתמול (23/02/16) ציון לראשונה יום זכויות הקהילה הגאה בכנסת. הועדות השונות דנו בנושאים הקשורים לקהילה הגאה, הכנס המרכזי של השדולה הגאה עסק בנשים לט"ביות במרחב הציבורי וגם מליאת הכנסת ציינה את היום. גם חבר הכנסת אמיר אוחנה, הח"כ ההומו המוצהר הראשון במפלגת ימין לקח חלק בדיונים במהלך היום.

היום התקיימו הצבעות במליאת הכנסת על מספר חוקים שמעגנים בתוכם זכויות לקהילה הגאה וביניהם: ברית הזוגיות, הצעת חוק הכשרות לאנשי מקצוע בתחום הבריאות בנושא מגדר ונטייה מינית, תיקונים לחוק האימוץ ותיקונים לחוק משפחות חיילים שנספו במערכה (תגמולים ושיקום).

אמיר אוחנה בחר שלא להשתתף בהצבעות ועזב את המליאה.

צפו בהצהרת מחויבותו של אמיר אוחנה לפעול למען קידום זכויות לקהילה הגאה אתמול:

Posted by ‎Israel Social TV – הטלוויזיה החברתית‎ on Wednesday, February 24, 2016

  כתבות ווידאו שחבל לפספס