ידיעה כתובה |

: חינוך דו-לשוני: יותר משתי שפות

חברה נכתב על ידי

המאבק למען בית ספר דו לשוני ביפו ממשיך. מתארגנת הפגנה נוספת תחת הקריאה "רוצים ללמוד יחד". 

בחודש שעבר, 28.01.16, התקיימה בתל אביב הפגנה של עשרות הורים יהודים וערבים בדרישה מעיריית תל אביב להקים בית ספר יסודי ציבורי דו-לשוני ושוויוני כהמשך לגן הדו-לשוני שפועל בעיר. "אנחנו קבוצה של הורים שרוצים ללמוד ביחד, גרים ביפו, גרים ביחד באותם בניינים, באותם רחובות. כל מה שאנחנו דורשים זה שהעירייה תיתן לנו את הזכות להמשיך עם הגנים שלנו שעמותת 'יד ביד' מלווה", אמרה חפציבה, תושבת יפו ואם לשלושה ילדים.

יפו דורשת חינוך דו-לשוני (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

עשרות הורים, יהודים וערבים, מיפו הפגינו בדרישה מעיריית ת"א להיענות לדרישתם להקים בית ספר יסודי ציבורי דו-לשוני ושוויוני כהמשך לגן הדו-לשוני שפועל בעיר.
הופק ע"י: | עלה ב: 31/01/2016

השנה נפתחה כיתה א' דו לשונית בבית הספר עירוני ז'. עם זאת, הפעילות והפעילים טוענים כי החינוך שהם מחפשים נמצא מעבר לנתינת ביטוי לשתי השפות. "מה שאנחנו רוצים זה לא רק שידברו, שיכניסו איזו מורה שדוברת ערבית לתוך כיתה כמחנכת, אנחנו רוצים שכל בית הספר יתנהל בצורה דו לשונית ודו לאומית, ושאנשים יכבדו אחד את השני ושיכבדו את החגים של השני וללכת לפי לוח שנה שמכבד את שלושת הדתות ואת שני העמים", אמר חדד נג'ים, הורה ותושב יפו. ובאמת, אחד ממוקדי החיכוך בין ההורים לבין העירייה ובית הספר הוא חוסר ההכרה בלוח השנה הדו-לשוני, המציין את הימים המיוחדים של הערבים ושל היהודים.

"אנחנו מבקשים מהעירייה לפתוח ביפו מסגרת חינוכית משותפת ופתוחה, שתכיר בשוני ובייחודיות של שתי הקבוצות, הערבית והיהודית, ותאפשר לקבוצות להיחשף זו לשפתה ולתרבותה של זו וללמוד ביחד את המורשת הלשונית והחברתית הדומה והשונה. אנו קוראים לתושבי יפו ולנציגי הציבור בעירייה להצטרף אלינו למאבק. בואו נקים ביחד בית-ספר דו-לשוני שוויוני, ציבורי ואיכותי. בואו נעניק לילדינו הזדמנות לצמוח ביחד, ולהיות לאזרחים סובלניים, פתוחים ומשכילים, שיתרמו ליצירת תרבות מקומית משותפת ולעיר כולה", כותבים הפעילים.

ההפגנה מתוכננת להיות מותאמת לכל המשפחה. בנוסף לנאומים, יהיו על הבמה קטעי ריקוד, משחק ומוסיקה בהשתתפות אומנים ערבים ויהודים. ההפגנה תתקיים ביום שישי, 11.03.16, בכיכר הבימה בתל אביב.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס