ידיעה כתובה |

: לשבור את שוברי\ות השתיקה?

חברה נכתב על ידי

מתקפה על ארגוני זכויות אדם אינה דבר חדש. אף על פי כן, ניתן היה לראות בתקופה האחרונה שיא מסויים בביקורת המילולית שהפכה לאלימה במיוחד. בעיני ארגוני זכויות אדם שונים, סרטון ה"שתולים" שפרסמה תנועת "אם תרצו", מותח באופן קיצוני את הגבול שבין חופש הביטויי לבין הסתה פרועה לאלימות.

ארגוני שמאל ואנשי שמאל מכונים "שתולים" בימים אלה. שתולים של מדינות זרות, שתולים של אנטישמים, של "שונאי ישראל" ושל פלסטינים. והמכנה המשותף? נראה שלפי דעתם של כל המצביעים והמצביעות על שתולים כאלה ואחרים, מי שתומכות בזכויות האדם של לאום אחר, של א\נשים שאינם יהודים, חייבות להיות שתולות של הצד השני.

נראה שגם אנחנו, צוות הטלוויזיה החברתית, שתולים ושתולות שמקבלים כסף תמורת שנאה. אלה כמה מהתגובות לפוסט שפרסמנו העוסק בסרבנות:

התגובות לשריפה שפרצה במשרדי הארגון "בצלם" בעקבות בעיה בחשמל הוכיחו שוב את גודל האלימות והשנאה. אנשים רבים היו שמחים אם משרדי "בצלם" היו מועלים באש בכוונה תחילה. יעל נודלמן כתבה: "המשרדים הוצתו, גם אם לא פיזית אז לפחות רעיונית. מספיק לראות את התגובות הבלתי נגמרות, שחוגגות את השריפה ומתמרמרות על שלא היו נפגעים בנפש."

כינוס תחת הכותרת "לשבור את שוברי השתיקה? על הקווים האדומים של הדמוקרטיה בישראל" יתקיים בעקבות המצב. יעסקו בו בגורמים להתקפה על ארגוני זכויות האדם ובשאלה מה אפשר ללמוד מהתרחשויות היסטוריות רלוונטיות במדינות אחרות. אחת השאלות המרכזיות תהיה: "על מה מעידה השתקת הדיון בדבר המשך השליטה הישראלית בשטחים שנכבשו ב-1967?" הכינוס יתקיים ביום שלישי, 02.02.16, במכון ון ליר בירושלים.

הזמנה לכינוס שיתקיים במכון ון ליר.

הזמנה לכינוס שיתקיים במכון ון ליר.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס