ידיעה כתובה |

: פטירתו של אלן ריקמן

תרבות נכתב על ידי

השחקן והבמאי הבריטי אלן ריקמן נפטר ביום חמישי האחרון, 14.01.15, בגיל 69. ריקמן מת בעקבות מחלת הסרטן.

בקרב צעירות וצעירים ריקמן ידוע כשחקן שגילם את סוורוס סנייפ בסרטי "הארי פוטר". ריקמן שיחק פעמים רבות את הדמות הרעה ואת הנבל אך גילם בנוסף לכך דמויות שונות ומגוונות. הדמות של סנייפ אותה גילם היא שילוב מבחינה זו, טובה ורעה ובעיקר מורכבת.

אמה ווסטון, ששיחקה אף היא בסרטי "הארי פוטר", פרסמה בעמוד הטוויטר שלה ציטוט של ריקמן בנושא פמיניזם. בעקבות זאת, רבים האשימו אותה בניצול מותו של ריקמן על מנת לקדם את "האג'נדה הפמיניסטית" שלה.

 

ריקמן לקח חלק משמעותי בהפקת ההצגה "קוראים לי רייצ'ל קורי". רייצ'ל קורי הייתה פעילת שלום אמריקאית שנדרסה למוות כאשר ניסתה לעצור דחפור של צה"ל שנשלח על מנת להרוס בית ברפיח. ריקמן והעיתונאית קתרין וינר ערכו את יומניה ומכתביה של קורי שמתוכם נוצרה ההצגה. ההצגה זכתה להצלחה בלונדון אך גם עוררה ביקורת ומחאה בעקבות התוכן הפוליטי שלה. גם בישראל הועלתה גרסה מתורגמת של ההצגה כאשר את רייצ'ל קורי משחקת סיון קרצ'נר. יש אבסורד ויופי בהצגה העוסקת בסיפור אמיתי אודות אמריקאית שנדרסה על ידי דחפור של צה"ל שאותה מגלמת ישראלית ששירתה בצבא. הדבר נותן נקודת מבט אחרת על הסכסוך ועל המחיר שבני ובנות אדם משלמים בגללו.

אחד הציטוטים המפורסמים של אלן ריקמן הוא: "ככל שאנחנו נשלטים על ידי אידיוטים ומאבדים שליטה על הגורל שלנו, אנחנו צריכים לספר זה לזה יותר סיפורים בנוגע למי אנחנו, למה אנחנו, מאיפה הגענו ומה יכול להיות אפשרי." (מתורגם מאנגלית). האם ההצגה "קוראים לי רייצ'ל קורי" יכולה לספר לנו מי אנחנו?

קוראים לי רייצ'ל קורי (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

ההצגה "קוראים לי רייצ'ל קורי" המבוססת על יומניה של רייצ'ל, צעירה מוושינגטון, מחזירה אותנו לחורף 2003 ברפיח, שם הורס צה"ל בתים של מאות פלסטינים. למאבקם של התושבים מצטרפים צעירים מכל העולם וביניהם פעילי תנועת הסולידריות הבינלאומית ה – ISM. רייצ'ל קורי, פעילת ISM, נמחצה למוות במרץ 2003 על ידי דחפור ישראלי בניסיונה להציל בית פלסטיני מהריסה. ההצגה "קוראים לי רייצ'ל קורי" זכתה בציון לשבח בפסטיבל 'תאטרונטו' להצגות יחיד, אך סערה פוליטית מתרחשת סביב העלאת ההצגה בתיאטרון החאן בירושלים. אמנים רבים זועמים על איומי העירייה לחבל בתקציבי התיאטרון, במידה ותועלה בו ההצגה. בהחלט סיבה טובה לרכוש כרטיס, ולהגיע לתיאטרון החאן בסוף חודש יולי 2013.
הופק ע"י: | עלה ב: 09/07/2013

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס