ידיעה כתובה |

: תוספת תקציב ותקנים להגנת בעלי-חיים

סביבה נכתב על ידי

בעוד שנתיים וחצי הממשלה תבחן האם בוצעו שינויים מספקים באכיפת החוק או שיש להעביר את הטיפול בו לידי גורם אחר. ארגוני בעלי החיים מברכים על הקצאת המשאבים לתחום, ויעקבו אחר יישום החלטת הממשלה על מנת "לבחון האם משרד החקלאות הצליח לפעול באופן משמעותי לצמצום ההתעללות, או שניגוד העניינים המובנה בעבודתו מונע ממנו לבצע את תפקידו"

הממשלה החליטה בישיבתה אתמול (13/12/2015) בבוקר לאמץ את מסקנותיו של צוות בין-משרדי בנושא האחריות המיניסטריאלית לחוק צער בעלי-חיים, שהוקם בעקבות מחדלים חוזרים ונשנים ביישום ובאכיפת החוק. הצוות החליט להותיר את האחריות לחוק בידי משרד החקלאות, חרף עמדתם של המשרד להגנת הסביבה וארגוני בעלי החיים כי משרד החקלאות מצוי בניגוד עניינים מובנה המונע ממנו ליישם את החוק – המשרד אחראי לקידום התעשייה החקלאית, ומנגד אמור להגן על בעלי החיים שהתעשייה מנצלת. היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין הודיע לפני כשנה כי הוא תומך בהעברת האחריות לחוק לידי המשרד להגנת הסביבה. בישיבת הממשלה השר אבי גבאי נמנע, והשר גלעד ארדן התנגד למתווה המוצע משום שאינו מספק את ההגנה הנדרשת על בעלי החיים.

הממשלה החליטה להקים אגף להגנת בעלי-חיים ולהעביר תוספת תקציב לפעילותו בגובה 7.8 מיליון שקלים בשנה (בנוסף ל-4.5 מיליון שקלים המוקצים כיום לעיקור וסירוס). התקציב ישמש לפעולות פיקוח ואכיפה, לרבות מתקנים מוגנים לבעלי חיים שונים, הפעלת מרפאה ניידת, הקמה ושיפוץ של כלביות, תמיכה במחקר, עריכת הכשרות בתחום ופעולות להעלאת המודעות לנושא. בנוסף, יוקצה תקן לתובע ייעודי לטיפול בעבירות על החוק, 6 מפקחים המועסקים כיום במשרד החקלאות יועברו לטפל באכיפת החוק, ותקודם הסמכה למפקחים של וטרינרים ברשויות המקומיות.

משרד החקלאות יחויב להגיש עד אמצע שנת 2018 תקנות לפי חוק צער בעלי-חיים לגבי תנאי ההחזקה של פרות, תרנגולים בתעשיית הבשר, תרנגולות בתעשיית הביצים, כבשים, עזים ודגים, וכן תקנות לגבי שיטות ההמתה בתעשיות המזון מהחי. הממשלה הורתה גם על הקמת ועדה ציבורית מייעצת לתחום צער בעלי-חיים, אלא שרק שניים מתוך 19 חבריה הם נציגי ארגונים להגנת בעלי-חיים.

בעוד שנתיים וחצי יתכנס שוב הצוות הבין-משרדי, שכולל נציגים ממשרד ראש הממשלה וממשרדי החקלאות, הגנת הסביבה, האוצר והמשפטים, על מנת לבחון האם התבצעו שינויים מספקים ביישום ואכיפת החוק, וימסור את מסקנותיו לממשלה.

תגובת עמותות אנונימוס לזכויות בעלי-חיים ותנו לחיות לחיות: "אנו מברכים על ההחלטה על תוספת התקציב וכוח האדם ליישום ואכיפת חוק צער בעלי-חיים. נציגינו הופיעו בפני הצוות והצביעו על השינויים העמוקים הנדרשים בהגנה על בעלי-חיים בישראל, לנוכח התנאים הקשים בהסגרים הרשותיים, היקפי ההרג של כלבים, החסר בעיקורים ובסירוסים, ושורת התחקירים שחשפו את ההתעללות היומיומית בבעלי-חיים במדגרות, ברפתות, בלולים ובמשחטות. איננו תולים תקוות רבות בוועדה הציבורית המייעצת, שהרכבה מעלה חשש שמדובר בחותמת גומי בלבד. הצלחת המהלך תיבחן במעשים, ולא בהצהרות. אנו נעקוב אחר יישום החלטת הממשלה, ובעוד שנתיים וחצי ניתן יהיה לבחון האם משרד החקלאות הצליח לפעול באופן משמעותי לצמצום ההתעללות, או שניגוד העניינים המובנה בעבודתו מונע ממנו לבצע את תפקידו".

צעדת בעלי החיים 2015 (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

כ-15,000 פעילות ופעילים למען בעלי חיים מלאו את כיכר רבין (3/10/2015), לאחר שצעדו ברחובות תל אביב. את העצרת בכיכר הנחתה אורלי וילנאי והשתתפו בה דוברות ודוברים שחלקם עשו שינוי בחיים - מפגיעה בלתי מודעת בבעלי חיים להגנה עליהם.
הופק ע"י: | עלה ב: 14/10/2015

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס