ידיעה כתובה |

: התנגדות עזה להרצאה של "שוברים שתיקה"

מדינה נכתב על ידי

ביום שלישי, 24.11.15, תתקיים הרצאה של הארגון "שוברים שתיקה" בבר "עשן הזמן" בבאר שבע. מדובר בהיכרות ראשונית עם הארגון ועם מטרותיו.

בהרצאה ידובר על הכיבוש ועל המחיר המוסרי שהוא גובה מכולנו. יכול להיות שנקודת המבט של מי שהיו חיילות וחיילים היא שמאפשרת את ההסתכלות לא רק על הדרך שבה אנחנו כמדינה פוגעות ופוגעים באחרת, אלא גם על המחיר העצום שהאלימות גובה מאיתנו. הרי האלימות לא יכולה להישאר בשטחים.

קיום ההרצאה נתקל בהתנגדות רבה באירוע בפייסבוק ובקריאות להגיע ו"לנפץ להם את בועת השקר" ("נראה להם את המקום הנכון עבורם להציג את הזבל שלהם. בעזה!"). חלק מהתגובות נכתבו בצורה עניינית ולא אלימה. שחר לירן חנן מארגון "האמת שלי" (ארגון שהוקם על ידי חיילים ומפקדים ועוסק בהסברה) כתבה: "שוברים שתיקה איבדו את הלגיטימציה שלהם ביום שהם התחילו להשקיע מאמצים כה גדולים בהכפשת שמנו בעולם במקום להביא לשינוי מבפנים. לכל המתנגדים לאירוע אני מעודדת אתכם לבחור דרך מכובדת להביע את התנגדותכם, בין אם ללכת להרצאה, בראש פתוח ועין ביקורתית, ובין אם לא ללכת או להפגין כנגדה."

מתוך התגובות לאירוע בפייסבוק

מתוך התגובות לאירוע בפייסבוק

הבעלים של "עשן הזמן" הגיב אף הוא על הוויכוח שהוצת: "דווקא ממי שיש לו התנגדות לשוברים שתיקה הייתי מצפה שיגיע למפגש כזה לשמוע ולהשמיע. כשנאלצתי למנוע מחיילים בשירות מילואים לקלף שכבות מכדורי גומי (מה שהופך אותם מנשק לפיזור הפגנות לנשק הורג) לפני שהם יורים אותם אל תוך מפגינים, לא פניתי לשוברים שתיקה כי הפרקטיקה שלהם לא נראתה לי. זו סיבה מצוינת לשמוע את מה שהם אומרים על עצמם ולא את מה שאחרים אומרים עליהם, ולעמת אותם ואת עצמנו עם שאלות קשות. הדעה של מי שפוסל דברים על הסף בלי להכיר אותם חשובה לי פחות."
"ברור לי גם שזה לא מהלך עסקי טוב. זה לא מהלך עסקי בכלל. עשן הזמן מעולם לא היה עסק למטרות רווח, והוא נותן במה למי שמציע תוכן גם כשזה לא פופולרי – במיוחד למי שאין לו במה אחרת. אם מישהו חושב שחסימת הבמה הזו בפני אנשים עם דעה שונה "תציל את הכבוד שלנו" הוא טועה מאוד. באופן אישי יהיה לי אפס כבוד עצמי אם אסרב לקבל שיחה כזו בגלל חשש מחרם לקוחות."

מבחינתי, חשוב להביע ביקורת דווקא כאשר הלגיטימיות שלה מוטלת בספק על ידי רבים. בנוסף, אם אפילו מעטים מהמתנגדים ומהמתנגדות יכנסו להרצאה ויחשפו לדברים, תהיה לכך חשיבות רבה. חשוב לספק תוכן למשוכנעים אך מהותי לפנות גם אל המתנגדות ואל המתנגדים וליצור דיון.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

לכתבה זו תגובה אחת באתר

  1. אלישע בן אבויה 22 בנובמבר, 2015  בשעה 17:29

    החברה שלנו וליתר דיוק חלק מהפלג הימני עברה התבהמות קשה. הם כבר לא בעלי דיעה אחרת מה "סמולנים" הם מינו עצמם למחוקקים שופטים ומוציאים לפועל ביחס לאחרים. כדאי שהמשטרה תבוא לאבטח כדי שזה לא יהפוך לטבח. באשר לעניין עצמו, אין מה לעשות השטחים הם אבן ריחיים על צוואר כולנו מימין ומשמאל. בימין לא הבינו את זה עדיין, לאחר מספיק שפיכות דמים וסנקציות כלכליות הם יבינו.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס