ידיעה כתובה |

: תלונה למח"ש על הריגתו של פאדי עלון

חברה נכתב על ידי

מרכז עדאלה וארגון אלדמיר פנו ביום שבת בשם משפחתו של המנוח פאדי עלון למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בדרישה כי ייחקר האירוע שבו שוטרים ירו בעלון למוות.

ביום ראשון, 4.10.15, נורה עלון על ידי שוטרים בשכונת מוסרארה בירושלים. הירי בוצע בעקבות קריאות קהל ברחוב אשר האיצו בשוטרים לירות בו. לאחר האירוע פורסם סרטון המעיד באופן ברור כי לא נשקפה כל סכנת חיים לאף אדם או שוטר אשר מצדיקה את הירי ואת ההרג.

פאדי עלון (19). קרדיט: אתר החדשות "מען"

פאדי עלון (19). קרדיט: אתר החדשות "מען"

עו"ד סוהאד בשארה ממרכז עדאלה ועו"ד מוחמד מחמוד מאלדמיר טענו במכתבם כי השוטרים באירוע הפרו את הוראות הפתיחה באש. בעקבות קריאותיו של הקהל ברחוב, הם חרגו מהנהלים אשר קובעים כי ירי קטלני ייעשה כמוצא אחרון, לאחר נקיטת אמצעים מקדמיים, אך ורק כאשר קיים חשש ממשי לפגיעה מיידית בחיים, וכאשר אין כל דרך אחרת למנוע את הפגיעה. "השוטרים במקרה זה בחרו בשימוש בנשק קטלני כמוצא ראשון ולא כמוצא אחרון, ובבחינת האופציה היחידה", כתבו עו"ד בשארה ועו"ד מחמוד.

בנוסף על כך, נטען בפניית עדאלה ואלדמיר כי המשטרה התנגדה מזה שבוע לערוך ניתוח פתלוגי לבירור סיבות מותו של המנוח, דבר שמעלה חשד לביצוע עבירות מתוך ניגוד עניינים מובהק. "הניסיון להימנע מניתוח גופה במקרה דנן על אף שמדובר במוות לא טבעי מעורר חשד רציני שהמשטרה מבקשת לפגוע בראיות ולשבש את החקירה מראש ובכלל זה פגיעה בממצאים עובדתיים חיוניים ביותר". יש לציין כי שלשום, בשעת לילה מאוחרת ולאחר פניית עדאלה ולאדמיר, גופתו של המנוח הועברה למשפחה והוא הובא למנוחות מבלי שגופתו תנותח. בשל כך, דרשו הארגונים, בשם משפחת עלון, כי תיפתח חקירה לבדיקת נסיבות הפתיחה באש וההרג של פאדי עלון ז"ל.

סרטון הירי בפאדי עלון:

לקריאה נוספת בנושא

  כתבות ווידאו שחבל לפספס