ידיעה כתובה |

: עשרות פצועים ומעצרים בגדה ובירושלים

מדינה נכתב על ידי

לאחר פיגועי הירי והדקירה כוחות הצבא והשב"כ נכנסים לעשרות כפרים ומחנות פליטים בגדה, מכתרים והורסים בתי חשודים כשברקע עימותים קשים עם התושבים. במקביל דיווחים רבים על תקיפות תושבים פלסטינים ע"י מתנחלים, הצתת רכוש ושדות.

באתר החדשות "מען" דווח על 29 פצועים ו39 עצורים במחנה הפליטים ג'נין לאחר שכוחות גדולים של צבא נכנסו אמש (03.10.15) למחנה וכיתרו את ביתו של קיס א-סעודי, פעיל חמאס המבוקש ע"י צה"ל. הבית כותר במשך שלוש שעות שבמהלכן התפתחו עימותים עם תושבים שניסו להתנגד לפעולת החיילים. במהלך האירוע נורה אל עבר הבית טיל נגד טנקים למרות שלא היה ידוע מי שוהה בתוכו. לפי הדיווחים התושבים נפצעו מירי מטולי גז מדמיע וירי חי.

בנוסף דווח כי במסגרת פעילות הכוחות המיוחדים של צה"ל בעיסאוויה, בשכם בבית לחם ובחברון נפצעו תושבים רבים בינהם נשים וילדים מירי חי ומחנק כתוצאה מגז מדמיע. כ-3 עיתונאים, בינהם כתבת "אל-מיאדין" הנא מחאמיד, נפצעו גם הם מירי רימוני הלם וגז של צה"ל.

חיילים בעיר העתיקה. קרדיט: arab48.com

חיילים בעיר העתיקה. קרדיט: arab48.com

לאחר שני פיגועי הדקירה שהתרחשו אמש (03.10.15) בירושלים הוכרז שביומיים הקרובים לא תותר כניסת פלסטינים לעיר העתיקה בירושלים למעט התושבים שגרים בתוכה והסוחרים בעלי החנויות. כניסת יהודים ותיירים תישאר ללא מגבלות. על הרקע הזה קראה "תנועת הנוער העממי הירושלמי" לסוחרים ולתושבים הפלסטינים "לשבות היום (04.10.15) שביתה כללית מלאה בירושלים הכבושה" ו"לשבור את הסגר על העיר העתיקה".

לאחר הגעת הידיעות על מותו של הצעיר (19) פאדי עלון שדקר לפנות בוקר בירושלים נער יהודי ופצע אותו, התפתחו עימותים והפגנות במספר שכונות בירושלים. הצעיר תועד בוידאו בורח לאחר הדקירה ואז נופל ארצה לאחר שהשוטרים במקום יורים לעברו. לפי עדי ראייה, הצעיר נורה בכעשרה כדורים חיים.

קרדיט: אתר החדשות "מען"

הצעיר הדוקר שנורה למוות פאדי עלון צילום: אתר החדשות "מען"

 

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס