ידיעה כתובה |

: בית המשפט יכריע בגורלה של תזמורת הקאמרי

חברה נכתב על ידי

ב-08.10.15 יתקיים דיון בגורלה של התזמורת הוותיקה, לתזמורת ניתן צו הקפאת הליכים לאחר שמחלוקת בין משרדי התרבות והאוצר עצרה העברה של למעלה ממיליון שקל שהוקצבו לה. עובדי ונגני התזמורת לא קיבלו את משכורתם כבר חודשיים.

בית משפט המחוזי בתל אביב נענה לפנייתה של התזמורת הקאמרית הישראלית ואישר ב-24 בספטמבר צו זמני להקפאת הליכים – זאת, לאחר שמדינת ישראל ועיריית ת"א לא העבירו לתזמורת את התקציבים שנקבעו לה בשל מחלוקת פנימית בין משרדי התרבות והאוצר. צו ההקפאה הזמני יעמוד בתוקף עד ל-8 באוקטובר, אז יתקיים דיון שבו יוכרע עתיד התזמורת. בתזמורת נערכים ליום שאחרי ומקווים שיינתן צו קבוע והתזמורת תוכל להמשיך לפעול ולפתוח את עונת הקונצרטים 2015-16. אם בית המשפט לא ייענה לבקשה התזמורת, על עשרות עובדיה והמוניטין הבינלאומי הגבוה שצברה במשך 50 שנות פעילות, תיסגר.

צילום: מקסים ריידר

צילום: מקסים ריידר

במקביל, ממשיכים ראשי התזמורת לקדם את מהלכי ההבראה והשיקום שהחלו בחודשים האחרונים, ונובעים בראש ובראשונה משינוי השדרה הניהולית בגוף הוותיק: המנצח הבינלאומי אריאל צוקרמן מונה לתפקיד המנהל האמנותי; מנכ"ל חברת הייעוץ האסטרטגי "טאק אסטרטגיות צמיחה", ד"ר איתן אור, התנדב לעמוד בראש הוועד המנהל של התזמורת; וחברת "קרוסלה ניהול אמנים ויחסי ציבור" התגייסה אף היא לליווי תהליך הצלתה של התזמורת.
בהקשר זה ראוי לציין כי לאחר שנים של גירעונות, התזמורת עברה לאחרונה לאיזון תפעולי וכי היא החזירה יותר ממחצית מההלוואות שקיבלה בזמנו מן המדינה, במסגרת תוכנית ההבראה המאושרת שלה. כיום לתזמורת הכנסות עצמיות המהוות כשני שליש מתקציבה מהכנסות עצמיות כשלמרבה האבסורד, חלק ניכר מתשלומי השכר שלה נועדו כדי לכסות את עלות החשב המלווה מטעם המדינה (שעלותו כרבע מסכום ההלוואה שניתנה לתזמורת).

צילום: מקסים ריידר

מצוקתה של התזמורת נובעת בראש ובראשונה מהקפאת תקציב ייעודי בסך של 1.1 מיליון שקל ממשרד התרבות, וזאת בשל מחלוקת בין חשב המשרד לחשב משרד האוצר. מדובר במציאות המוכרת למרבית מוסדות התרבות בארץ, שנאלצים להתמודד עם תזרים תקציבי לא אחיד והיעדר קריטריונים ברורים. כך, למשל, היינו עדים רק לפני חודשים אחדים לסכנת הסגירה שריחפה מעל לתזמורת האנדלוסית הים תיכונית אשקלון לאחר איום בסגירת ברז התקציב העירוני. כיום סכנה זו מרחפת מעל לראשה של התזמורת הקאמרית הישראלית וקיים חשש שאם לא יתאפשר לתזמורת להמשיך בהליך ההבראה והשיקום, גורלה של התזמורת יהווה סנונית ראשונה שתסמן את קריסתם של גופי תרבות נוספים. נציגי התזמורת פנו לשרת התרבות מירי רגב מספר פעמים, אך לא התקבלה תגובתה בנושא.
יש לציין כי נגני ועובדי התזמורת ממשיכים בפעילותם חרף העובדה כי שכרם לא שולם מזה כחודשיים; וקהל המנויים הגדול ממשיך לתמוך בתזמורת ומצפה לעונת הקונצרטים הקרובה, שמבטיחה להיות חגיגית ומרתקת במיוחד ותכלול, כתמיד, קונצרטים למבוגרים ולילדים במרכז ובפריפריה.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס