ידיעה כתובה |

: הסרט "קו חברון" בפסטיבל סן סבסטיאן

תרבות נכתב על ידי

הסרט "קו חברון", של הסטודנטית ניצן ציפרוט, יתמודד בתחרות הסטודנטים העולמית בפסטיבל סן סבסטיאן.

ניצן ציפרוט, יוצרת הסרט, נולדה וגדלה בישראל לאמא מורה לאנגלית ולאבא אדריכל. על פי הנורמה בסביבתה, בגיל שמונה עשרה התגייסה לצבא. בהמשך עברה להתגורר בצפון הנגב, על גבול עזה וללמוד קולנוע במכללת ספיר. כאמור, סרטה נבחר להתמודד בתחרות הסטודנטים העולמית בפסטיבל סן סבסטיאן, אחד מפסטיבלי הקולנוע הנחשבים בעולם, הנערך בעיר סן סבסטיאן שבצפון מזרח ספרד. התחרות אורכת חמישה ימים, 20.09.15 – 25.09.15, ובמהלכה נפגשים סטודנטים ויוצרי קולנוע מרחבי העולם. הסרט "קו חברון" היה השנה גם חלק מפסטיבל לוקרנו.

במוצב של לוחמים, גברים, בעיר חברון נמצאת חיילת אחת. זהו סיפור המסגרת של הסרט "קו חברון". עלילת הסרט מתרחשת במהלך סוף שבוע במוצב. רותי, החיילת, מבינה שעל מנת להשתלב במערכת המיליטנטית הסובבת אותה, היא הייתה חייבת לוותר על האישה שבה. המציאות בחברון לא מאפשרת לאף אחד ולאף אחת להישאר נאמנה למצפון או למוסר. המדים גדולים עליה בכמה מידות ורותי מחליטה להפסיק להסתתר מאחוריהם, להפסיק לנסות למנוע מאנשים לשים לב אליה. בעזרת הקשיחות שאימצה לעצמה, היא מפרה את הטון הגברי במוצב.

לאחרונה, ניתן למצוא סרטים המתמקדים בנשים בצבא, כמו הסרט "אפס ביחסי אנוש". נראה שהסרט "קו חברון" ממשיך את הקו הזה. כאשר אנחנו מתמקדות ומתמקדים בזווית הנשית על הצבא, קשה שלא לראות את הקשיים שחוות נשים רבות בתוך המערכת הזו. אחת השאלות שעולות מבחינתי היא האם נכון לפעול למען פמיניזם והעצמת נשים בתוך מערכת שהתכלית שלה היא פתרון בעיות בדרכים אלימות, דבר שלדעתי אינו מוסרי מיסודו. האם ניתן בכלל לעשות זאת? אני לא חושבת שמערכת אלימה ומדכאת המפעילה מנגנון כמו הכיבוש יכולה להיות פמיניסטית. כאשר למקום יש אופי אלים, הדבר חודר לכל התחומים. ובכל זאת, חשוב להביע ביקורת על היחס של הצבא גם לא\נשים אשר נמצאים ונמצאות בתוכו.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס