ידיעה כתובה |

: מאהל המחאה של בתי הספר הנוצריים והפגנה

חברה נכתב על ידי

בערב ראש השנה הוקם בחיפה מאהל המחאה של מאבק בתי הספר הנוצריים. כידוע, כ-33,000 תלמידות ותלמידים טרם החלו את לימודיהם בשנת הלימודים הנוכחית בבתי הספר הנוצריים, שהסטטוס שלהם "מוכר שאינו רשמי". הפעילות במאהל כללה הפעלות לתלמידים השובתים מזה יותר מ 14 ימים, קידום פעילות הסברה לתושבים בנוגע לדרישות ועקרונות המאבק, וכן פעילויות תרבותיות.
haifa1

לא מפנים את הלחי השנייה (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

תקציב בתי הספר הנוצריים קוצץ השנה על ידי משרד החינוך. הפגנות נערכו ביפו וברמלה, נשיא המדינה והאפיפיור מנסים לעזור בפתרון המצב, אך אלפי תלמידים לא החלו עדיין את שנת הלימודים.
הופק ע"י: | עלה ב: 08/09/2015


מאות הורים וילדים ביקרו במאהל וביקשו להדגיש את חשיבות מאבקם הצודק. בין המבקרות – חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן, אשר הדגישה את תמיכתה במאבק, שכן גם היא למדה בבית ספר נוצרי בעכו. בנוסף, הגיעו למקום חבר מועצת העיר חיפה ג'מאל חמיס, חברי תנועות הצופים, פעילים חברתיים, הבמאי סיני פטר, אמנים וזמרים רבים.
haifa2
מנהלי בתי הספר הנוצריים מאיישים את המאהל וקוראים להמשך המאבק. ביום רביעי, יועתק המאהל לקריית הממשלה, רחוב פל ים 15, בעיר התחתית.

היום (15-9-2015), מאות תלמידים והורים יפגינו מול ביתו של שר החינוך נפטלי בנט ברעננה (רחוב ציפמן 18 רעננה), בדרישה לשיוויון בתקצוב בתי הספר הכניסייתיים.
הכומר עבד אלמסיח פאהים העומד בראש משרד בתי הספר הכנסייתיים בישראל הדגיש: "כולנו תקווה שהשר בנט יעמוד בהבטחתו ויהיה באמת שר החינוך של כל התלמידים בישראל. אנו מצפים שהוא יצא לפגוש את התלמידים והוריהם ויבטיח להם שגם ילדיהם יקבלו את זכויותיהם ויחזרו ללימודים באופן מיידי".

ג'וזף אלבינא, אחד המורים והורה לתלמיד בביה"ס "טרה- סנטה" ברמלה, אומר: "בניגוד לשאר התלמידים במדינה, שהתחילו את שנת הלימודים כסדרה, עבור 33,000 תלמידים הלומדים בבתי הספר הכנסיתיים השנה התחילה בתחושת אכזבה ואומללות".

באום אלפאחם הכריז וועד ההורים על הפגנת הזדהות עם בתי הספר הכנסייתיים בכביש וואדי עארה. מחר (רביעי) ייפגשו עשרות קרדינלים המבקרים בישראל עם נשיא המדינה רובי ריבלין במשכנו, וידרשו ממנו לפעול למען סיום המשבר. מאות אנשי אקדמיה ערבים ויהודים כבר חתמו על עצומה המביעה תמיכה במאבקם הצודק של בתי הספר הכנסייתיים בישראל.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס