ידיעה כתובה |

: נדחה ערעורו של ח"כ לשעבר סעיד נפאע

חברה נכתב על ידי

נדחה ערעורו של ח"כ לשעבר סעיד נפאע נגד ההחלטה להרשיעו בעבירות יציאה שלא כדין למדינת אויב, סיוע שלא כדין ליציאה למדינת אויב ומגע עם סוכן חוץ. כך החליט בית המשפט העליון החליט הבוקר, 31.8.2015. נפאע יחל לרצות מאסר של שנה בפועל החל מ-6 באוקטובר.

מהמרכז המשפטי עדאלה, שהגיש לבית המשפט העליון את הערעור נגד הרשעתו של ח"כ לשעבר נפאע, נמסר בתגובה להחלטת בית המשפט כי "פסק הדין הזה הינו הדוגמא הבולטת ביותר לכך שהפוליטיקה גוברת על המשפט ועל שלטון החוק. בית המשפט התעלם מכך שהאישומים נגד נפאע הם למעשה פעילות שהינה במסגרת חסינותו הפרלמנטרית של חבר כנסת,  אשר לפי החוק רשאי לצאת ולהיכנס את הארץ באופן חופשי. בנוסף, על אף שבית המשפט מכיר בכך שלא היה כל מרכיב ביטחוני במפגש שקיים נפאע עם טלאל נאג'י, וכל השיחה נסובה סביב המחלוקת הפנים פלסטינית בין חמאס לפת"ח, הוא מרשיע את ח"כ נפאע במפגש עם סוכן זר, תוך התעלמות מחסינותו ומתקדימים משפטיים. לכן, מדובר בהחלטה שהיא פוליטית."

ח"כ לשעבר סעיד נפאע (מתוך ויקיפידיה)

ח"כ לשעבר סעיד נפאע (מתוך ויקיפידיה)

במרכז עדאלה אומרים כי יש לבטל את העבירה בדבר איסור יציאה מהארץ לחלק מהמדינות הערביות כמו סוריה ולבנון. "איסור זה אשר מוטל על האזרחים הערבים הוא בבחינת אפליה ודיכוי, אשר מונע ממיעוט לאומי לבוא במגע תרבותי, פוליטי וחברתי עם בני האומה שלו, דבר המנוגד לנורמות המשפט הבינלאומי בדבר זכויות של מיעוטים לאומיים. זו הוראה דרקונית וגורפת, המופנית נגד המיעוט הערבי על רקע זהותו הספציפית, ולא נותנת כל משקל לאינטרסים הלגיטימיים שלו כחלק מהאומה הערבית."

  כתבות ווידאו שחבל לפספס