ידיעה כתובה |

: התעלמות מאלימות הימין הקיצוני נגד פלסטינים

מדינה נכתב על ידי

תגובת רבנים למען זכויות האדם להתעלמות כוחות הביטחון מאלימות הימין הקיצוני – יום אחד כוחות הביטחון מגנים את האלימות הרצחנית כנגד משפחה פלסטינית בדומא ולמחרת מגינים על מתנחלים אלימים סמוך לקוסרא.
– ביום שבת ירדו פעילי ימין קיצוני אלימים מהמאחז "אש קודש" לעבר שטח שהכשירו חקלאים פלסטינים מהכפר קוסרא בשטח B. השטח הוא בשליטה אזרחית פלסטינית ואין בו "אדמות מדינה" הנתונות לניהול ישראלי. אין מחלוקת לגיטימית על הבעלות בקרקע כפי שניסו לטעון. למרות השבת, פעילי הימין הקיצוני תקפו את החקלאים הפלסטינים ומנעו את עבודת הכשרת הקרקע לעיני חיילי צה"ל. התפתח עימות אלים. חיילים שנכחו במקום לא הרחיקו את פעילי הימין הקיצוני. שוטר שהגיע לזירה אחרי שהעימות כבר נרגע, תקף ללא סיבה חקלאים פלסטינים עם אקדח "טייזר".

doma

הלקחים מרצח התינוק עלי דוואבשה לא הופנמו!
אנו נגד כל צורה של אלימות, אך לא ייתכן שכוחות הביטחון לא ייטפלו בקיצוניים יהודים הפועלים למול עיניהם נגד חקלאים פלסטינים בשטח B. בפרט יום לאחר הרצח המזעזע של התינוק הפלסטיני בכפר דומא, ההתעלמות של כוחות הביטחון מאלימות פעילי ימין קיצוני מבשרת שהם עדיין לא הפנימו את הצורך לפעול בנחישות מול האלימות והטרור מהצד היהודי.
זה אולי טבעי שכוחות הביטחון יזדהו יותר עם בני עמם, אך יש להבהיר את שינוי הנהלים בדבר חובת דרגי השטח של כוחות הביטחון לאכוף את החוק גם מול ישראלים.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס