ידיעה כתובה |

: עדכונים מהפגנות ברחבי ההגדה

מדינה נכתב על ידי

כמדי שישי, גם השבוע (3.4.2015) התקיימו הפגנות נגד גדר ההפרדה בישובים שונים בגדה. הפגנות אלו, שהצבא מכנה "התפרעויות ברחבי הגדה", מדוכאות באלימות על ידי הצבא בגז מדמיע, רימוני הלם ולעיתים כדורי מתכת בציפוי גומי וכדורי טוטו, שהינם למעשה כדורים של ירי חי, רק קטנים ואיטיים יותר. השבוע, נראה שהאלימות של הצבא כלפי המפגינות/ים הייתה רבה במיוחד.

בקדום, כבר מהשעה חמש בבוקר נסגרה הכניסה לכפר. תושבי קדום הודיעו לפעילים הישראלים שהתכוונו להגיע ואלו הצליחו למצוא דרך אחרת להגיע להפגנה השבועית. הצבא, מצידו, ירה לעבר המפגינות והמפגינים כדורי גומי וטוטו. לדברי אחת הפעילות: "החיילים נהגו כמצוות היום "שלח חמתך על הגויים" והם שלחו גם שלחו." במהלך ההפגנה נפצע צעיר בן 23 מטוטו ברגלו והובהל לבית החולים רפידייה שבשכם, אדם נוסף נפצע קל מכדור גומי. אל מול הגומי והטוטו, ניתן היה לראות זריקות אבנים של ילדים ונערים פלסטיניים.

ניתן לראות את ההתרחשויות הללו בסרטון הבא, שצילם עבדאללה קדומי.

בנבי סלאח, החיילים ירו ירי חי. כבר בתחילת ההפגנה מנאל תמימי, פעילה מרכזית בכפר, נורתה ברגלה בעת שעמדה ודיברה עם מפגינים אחרים. צעיר פלסטיני נוסף נורה גם הוא ברגלו. ניתן לראות זאת בסרטון שצילם ישראל פוטרמן.

בניעלין, צלם נורה בכדור גומי ברגלו, לאחר שהחיילים הבטיחו לו שיוכל להתקרב אליהם כדי לצלם ושלא יפגעו בו. לקראת סוף ההפגנה, נער בן 16 נורה בכדור גומי בראשו, כשהוא כ-50 מטר מחומת ההפרדה, בעת שאסף את הקניסטרים של הגז המדמיע (מעין פחיות אלומיניום) כדי שיוכל למחזר אותן. הוא פונה לטיפול רפואי ברמאללה.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס