ידיעה כתובה |

: שוברות חומות – הפגנה משני צדי מחסום קלנדיה

מדינה נכתב על ידי

לרגל יום האישה הבינלאומי, התקיימה אתמול (7/3/2015) הפגנת נשים ישראליות ופלסטיניות משני צדי חומת ההפרדה ליד מחסום קלנדיה. הנשים ביקשו להעביר מסר של סולידאריות בין נשים ישראליות ופלסטיניות לסיום הכיבוש.

ההפגנה, שהתקיימה לרגל יום האישה הבינלאומי, אורגנה במטרה להחזיר את השיח הפוליטי ליום האישה. הנשים מחו נגד הכיבוש והדיכוי, ההפרדה והגזענות וקשרו את הקשר בין פמיניזם והתנגדות לכיבוש.

בצד הישראלי הפגינו כ-450 נשים בקריאות בעברית ובערבית "שלום – כן, כיבוש – לא" ו"די לכיבוש". בעצרת, נאמו נשים על הקשר בין פמיניזם והתנגדות לכיבוש, בהסבירן כי המאבק לזכויות של נשים חייב לכלול גם את אלו שחיות בצדו השני של הקו הירוק, כמו גם שהתקציב שהולך ל"ביטחון" נגזל מתקציבים לדיור וטיפול בעוני, שכידוע נשים הן הסובלות העיקריות ממנו. מנחת העצרת, פידא נערה אבו דבאי, מארגון "מהפך-תעיר", אמרה: "נשים פמיניסטיות שמאמינות בזכויות אדם אמורות ויכולות וצריכות להיות סולידריות עם כל אישה שחיה בקיפוח, באי צדק ובמציאות מאוד קשה. לדבר על חברה פטריארכלית גברית זה גם לדבר על חברה מיליטריסטית שדורסת עם אחר ועל זכויות של עם אחר בהקמת המדינה שלו. יש קשר בין כיבוש לבין עוני בתוך המדינה, יש קשר בין כיבוש לבין רצח של נשים בתוך החברה שלנו ואלימות כלפי נשים בתוך החברה שלנו."

קולות נוספים מן הצד הישראלי:

בצד הפלסטיני של מחסום קלנדיה הפגינו כאלפיים נשים, אשר צעדו ממחנה הפליטים לכיוון המחסום. למרות המחאה הלא-אלימה, הן נהדפו על ידי חיילי צה"ל אשר ירו לעברן גז מדמיע, כדורי גומי ורימוני הלם וכשלושים נשים נזקקו לטיפול רפואי. בצד הישראלי, ניתן היה לשמוע ולהריח את הגז המדמיע, אבל לא לראות את המפגינות. בתגובה לבומים פרצו קריאות בקרב המפגינות בצד הישראלי של הגדר "לא, לא, לא יעבור, הפאשיזם לא יעבור"

סיקור של ההתרחשות בצד הפלסטיני:

ההפגנה אורגנה על ידי הארגונים תנד"י, אשה לאשה, נשים נגד אלימות, מחסום ווטש, טופולה, תראבוט, מהפך-תעיר, מורשתנו, נשים בשחור, פרופיל חדש וקואליציית נשים לשלום.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס