ידיעה כתובה |

: מען הכריז על שביתה במפעל מ.ש. אלומיניום

חברה נכתב על ידי

עדכון 16.2.2015: העובדים הפלסטינים במפעל מ.ש. אלומיניום באזור התעשיה מישור אדומים מזרחית לירושלים יפתחו בשביתה ביום רביעי ה-18.2 בשעה 11:30 בבקר. ההחלטה נובעת מסירובה של החברה לפתוח במו"מ על הסכם קיבוצי מפעלי, וסירובה להכיר בארגון העובדים מען כארגון יציג.

הידיעה המקורית מה-8.2.2015:

הנהלת המפעל אף מסרבת לדרישת מען לקיים אסיפת עובדים בחצר המפעל, בניגוד לחוק הסכמים קיבוציים, וטוענת כי העובדים לא זקוקים למתווך חיצוני או להסכם קיבוצי מפעלי נוסף על ההסכם הענפי בתעשייה.
במקביל הפעילה החברה לחץ על עובדים להתרחק מארגון העובדים ולבטל את חברותם בו, גם זאת תוך עבירה על החוק. לאור זאת החליטה אסיפת עובדים לפתוח בצעדים ארגוניים ולהכריז על סכסוך עבודה ושביתה במפעל. כמו כן בחרה אסיפת העובדים פה אחד בועד עובדים.

צילום: אסף אדיב (מימין) נפגש עם העובדים במישור אדומים ב- 14.1. קרדיט צילום: ארגון העובדים מען

צילום: אסף אדיב (מימין) נפגש עם העובדים במישור אדומים ב- 14.1. קרדיט צילום: ארגון העובדים מען

תקופת הצינון של 15 יום עד לקיום השביתה תסתיים ב- 18.2. פניית ארגון העובדים לחברה בניסיון להוביל הליך של הידברות בתקופה זו נתקל בהתנגדות החברה. לכן, אם לא יהיה שינוי בעמדת הנהלת מ.ש. אלומיניום עד למועד זה, בכוונת מען והעובדים לפתוח בשביתה.
בתאריך 15.1.15 הודיע מען למפעל מ.ש. אלומיניום על הצטרפות 31 מעובדיה (מתוך כ-65 עובדים) לארגון העובדים, שהפך בכך לארגון היציג בחברה. העובדים החליטו להצטרף למען בשל סירוב הנהלת החברה לטפל בתלונות שלהם בנושאים שונים, כולל הטלת קנסות שרירותיים, קיזוז שעות נוספות, העדר קידום מקצועי, תשלום מופחת עבור נסיעות, וכן סירוב לפצות את העובדים על זכויות עבר שהחברה לא שילמה להם, כאשר לשם הדוגמא, רק בחודש האחרון החלה החברה לבטח את העובדים בביטוח פנסיוני.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס