ידיעה כתובה |

: הרחקת אוהדי כדורגל מהמגרשים עקב גזענות

חברה נכתב על ידי

ביום 24.11.14 קיבל ביהמ"ש השלום בת"א את בקשת הפרקליטות והורה להרחיק ממגרשי הכדורגל לשלוש שנים שלושה אוהדי כדורגל וקבוצת מכבי ת"א, נגדם הוגש כתב אישום בשל קריאות גזעניות.

על פי הבקשה, לבית המשפט הוגש כתב אישום המייחס להם עבירה על איסור התבטאות גזענית במהלך אירוע ספורט, עבירה לפי סעיף 15 לחוק איסור אלימות בספורט. על פי כתב האישום, בתאריך 10.7.14 התקיים משחק אימון ללא קהל בין קבוצת מכבי תל אביב לבין הפועל פתח תקווה, במגרש הכדורגל בקרית שלום, שבתל אביב. באותו מועד הגיעה למקום קבוצה של אוהדי מכבי, וביניהם המשיבים. מכיוון והאוהדים לא הורשו להיכנס למגרש, הם התמקמו על דיונה בסמוך למגרש, ולאורך כחצי שעה, צעקו וקראו קריאות גזעניות כלפי שחקן מכבי תל אביב, מהראן ראדי ואף קיללו אותו. המשיבים הם חלק מ"קבוצת אוהדים חסרי כל רסן" המכנים עצמם "פנטיקס", וניסיונות חוזרים ונשנים של הנהלת מכבי תל אביב לרסן את חברי קבוצה זו – עלו בתוהו.

השופט קבע כי "בהחלט קיים בסיס סביר לחשש כי המשיבים עלולים להתבטא באורח גזעני, אף לנהוג באלימות (כאילו שגזענות כשלעצמה איננה אלימות)", ואף אמר כי ראה לנגד עיניו את השפל האלים והגזעני אליו הגיע הכדורגל הישראלי, ועל כן קבע כי יש להרחיק את שלושת האוהדים ממשחקי כדורגל של מכבי תל אביב או כל קבוצה משלוש הליגות הבכירות והנבחרות הבוגרות לתקופות שבין 15-30 חודשים.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס