ידיעה כתובה |

: הפגנה נגד תכנית הבנייה על אדמות טנטור

חברה נכתב על ידי ,

ברגעים אלה (4/11/2014) מתקיימת משמרת מחאה בירושלים נגד תכנית המתאר לבניית עיר ערביה בגליל על אדמות טנטור, הנמצאות קרוב לכפר ג'דיידה-מכר שבגליל, והופקעו בשנת 1976 מתושבי הכפר. המפגינים הם פלסטינים תושבי ג'דיידה- מכר שדורשים לבטל את התכנית הזו, שהשלכותיה על חייהם כבדות, ודורשים לבטל את התכנית.

gdadia-maher

באדיבות הוועדה העממית המאוחדת ג'דיידה-מכר

ג'דיידה-מכר הם שני כפרים המחוברים יחדיו, חסרי תכנון בסיסי, המשתרעים על כ- 2000 דונם בלבד, הכפר לא מפותח, יש בו מצוקת דיור משמעותית ואין תשתיות. במקום להחזיר את אדמות טנטור לכפר ג'דיידה-מכר ולפתור חלק מבעיות הכפר, הוחלט להקים עיר חדשה , שאינה מיועדת למגזר היהודי, על אדמות אלה. עיר זאת תהיה על שטח קטן יחסית לכמות התושבים שיתגוררו שם, כך שמראש מתוכננת עיר עם בעיות של צפיפות ומחסור בדיור. בנוסף, יש חשש שהעיר הזו תשמש כגטו, אליו אפשר להעביר את ערביי עכו כדי להמשיך בייהוד עכו ובמדיניות של הפרדה. כמו כן, ההזנחה הפשע והמצוקה ימשיכו להתקיים בג'דיידה- מכר ללא שום התייחסות מצד הרשויות.

מאחד ממארגני ההפגנה וחבר בוועדה העממית המאוחדת ג'דיידה- מכר נמסר: "תכנית טנטור היא בעצם בניית גטו שיכלול בתוכו תושבים לא יהודים, ויגביל את ההתפתחות הטבעית של כפר ג'דיידה- מכר שהוא ממילא צפוף, לא מפותח וחסר תשתיות. אנו דורשים שאדמות טנטור, שבמקור היו בבעלות תושבי ג'דיידה- מכר, יסופחו לתחום שיפוטה של הרשות המקומית שלנו, וזאת על מנת שנוכל לפתור חלק מבעיות הדיור והתשתיות אשר הצטברו לאורך כל השנים. תכנית בניית עיר ערביה חדשה נשמעת לכאורה מצוינת, אך היא טומנת בחובה הרבה בעיות במקרה של טנטור, ולא משרתת את האינטרסים של הערבים. נהפוך הוא, היא מביאה עוול על תושבי ג'דייה- מכר בפרט, והחברה הערבית בכלל."

gdadia-maher2

באדיבות הוועדה העממית המאוחדת ג'דיידה-מכר

gdadia-maher4

באדיבות הוועדה העממית המאוחדת ג'דיידה-מכר

gdadia-maher3

באדיבות הוועדה העממית המאוחדת ג'דיידה-מכר

  כתבות ווידאו שחבל לפספס