ידיעה כתובה |

: דיון בבהמ"ש העליון בעתירת נשים פלסטיניות

חברה נכתב על ידי

מחר (23.7) יתקיים דיון בבית המשפט העליון בנושא עתירתן של שש נשים פלסטיניות שנחקרו ע"י השב"כ בשנים 2010 -2011 באופן פוגעני ואלים, כולל עברות בעלות אופי מיני.
שש העותרות – ומתלוננות רבות אחרות שבחרו להמשיך בחייהן ולא להמשיך במאבק – מתמודדות עם מה שקרה בחדר החקירות. הן מבקשות גיבוש נהלים מסודרים, שיגנו על נשים אחרות בחקירות שב"כ, שתלונותיהן ייבדקו באופן הוגן ובזמן סביר, ושמדינת ישראל תתייחס לנשים בכבוד, גם בבתי הסוהר, גם במחסומים, וגם בחדרי חקירות.

כדי לעקוב אחרי מאבקן של שש הנשים, תוכלו לעקוב אחרי הפרסומים בדף הפייסבוק של "הוועד נגד עינויים בישראל".

מידע לגבי חקירות נוספות:

מרכז עדאלה פנה בימים האחרונים לשר הביטחון ולפרקליט הצבאי הראשי בדרישה לפתוח בחקירות מיידיות בגין חשד לביצוע פשעי מלחמה. חלק מהפניות שהוגשו מגובות בתצהירים של תושבים מרצועת עזה, אשר נגבו באמצעות עורכי הדין של מרכז אל-מיזאן לזכויות אדם, ומתארות את הפגיעות והשלכותיהן הקשות. באחת הפניות ביקשו עורכי הדין של עדאלה  לפתוח בחקירה עקב פגיעה והרס של תשתיות המים המספקות מי שתייה לתושבי הרצועה, וכן הרג של עובדי עירייה במהלך ניסיונותיהם לתקן את התשתיות.

בפנייה נוספת דרשו לפתוח בחקירה בגין תקיפה והרג של שמונה מתוך תשעת בני משפחת אלחאג'. בעקבות פגיעת מטוס במבנה המשמש כבית לאנשים עם מוגבלויות, דרש עורך הדין נדים שחאדה לפתוח בחקירה בגין חשד להפרת המשפט הבינלאומי ההומניטארי. בפגיעה נהרגו סוהא אחמד אבו סעדה, בת 23, ועולא חסן מוחמד וושאחי, בת 27, שתיהן נשים עם מוגבלויות. בנוסף דרשה עורכת הדין סאוסן זהר לפתוח בחקירה בעקבות פגיעות חוזרות ונשנות במוסדות רפואיים, כך למשל הפגיזו מטוסי חיל האוויר באמצעות ארבעה טילים את בית חולים "אלופא", דבר אשר גרם להרס רב.

עורכי הדין של מרכז עדאלה ציינו כי הפגיעות באזרחים ומוסדות מנוגדות לעקרון  ההבחנה של דיני הלחימה, לפיו אין לכוון התקפות כלפי אזרחים או מטרות אזרחיות. בנסיבות אלה, חובה לחקור את האירוע ואת נסיבות הריגתם של האזרחים, כך לפי עו"ד זהר ועו"ד שחאדה.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס