ידיעה כתובה |

: מדיניות הגירה של האיחוד האירופי מסכנת חיים

חברה נכתב על ידי

דו"ח חדש של אמנסטי אינטרנשיונל מראה כיצד מדיניות ההגירה של האיחוד האירופי מונעת מפליטים את הגישה לבקשת מקלט מדיני באיחוד האירופי ומסכנות את חייהם במהלך מסעות הנעשים יותר ויותר מסוכנים. המדינות החברות באיחוד משקיעות מיליוני יורו מדי שנה על מערכות מעקב מתקדמות וסיורים בגבולותיהן. על פי הדו"ח ניתן ללמוד על סדר העדיפויות של האיחוד שהוציא בין 2007 ל-2013 כ-2 מיליארד יורו על הגנה על גבולותיו החיצוניים, אבל רק 700 מיליון יורו באותה תקופה על שיפור המצב עבור מבקשי מקלט ופליטים בתוך האיחוד האירופי.

האיחוד האירופי והמדינות החברות גם משתפים פעולה עם מדינות שכנות, כמו טורקיה, מרוקו ולוב, ומסייעים במימון, במטרה ליצור אזור חיץ סביב האיחוד האירופי במאמץ לעצור מהגרים ופליטים לפני שהם מגיעים לגבולות אירופה. במקביל, הם מעלימים עין מהפרות זכויות האדם של מהגרים ופליטים במדינות אלו. פליטים ומהגרים שמצליחים להגיע לגבולותיה של אירופה מוחזרים ישר אל מעבר לגבול, ההחזרות הן בלתי חוקיות שכן הן מונעות מאנשים את הזכות לבקש מקלט, בדרך כלל כרוכות באלימות ולעתים אף מסכנות חיים.

לדו"ח המלא באנגלית לחצו כאן.

גם בישראל ישנה מדיניות דוקרנית כנגד מבקשי המקלט בגבולותיה, שכוללים את בנייתה של גדר הגבול עם מצרים שמונעת את מעבר מבקשי מקלט מסיני, העברתו של חוק ההסתננות שמתיר לכלוא את מבקשי המקלט שעברו את הגבול וכן את מתקני הכליאה "סהרונים" ו"חולות". מבקשי המלקט בישראל נמצאים במאבק נגד כליאתם ב"חולות", שכולל אמצעים משפטיים כמו פניות לבג"ץ ושביתות במתקן.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס