ידיעה כתובה |

: שני סרבני מצפון שוחררו

חברה נכתב על ידי

שני סרבני המצפון, עומר סעד ועורווה גאלב סייף שוחררו בהפרש של יום זה מזה.
עומר סעד מהכפר מע'אר, שוחרר אתמול, 18.6.2014 לאחר שישב 150 ימים מצטברים בכלא צבאי, מאז ה-4.12.2013, במהלכם אף אושפז בבית החולים בחיפה לאחר הרעה במצבו הבריאותי.

כתבת הטלוויזיה החברתית מיום כניסתו של סעד לבקו"ם:

הפגנה בדו מאז'ור (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

עומר סעד, צעיר דרוזי, נגן ויולה מהכפר מג'ר  נשפט על סרבנות ונכנס לכלא 6. ביום התייצבותו בבקו"ם בטבריה נערכה במקום הפגנת תמיכה בליווי קונצרט של עומר ובני משפחתו.
הופק ע"י: | עלה ב: 11/12/2013

כמו כן, עורווה גאלב סייף, שהתייצב ב-15.06.2014 בלשכת הגיוס בחיפה בהדר, בשל סירובו להתגייס, שוחרר לאחר יומיים על סעיף אי-התאמה. עורווה, בן 18 מהכפר יאנוח בגליל, חבר בברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק"י) ופעיל בוועד היוזמה הערבי דרוזי. סייף חתם לפני מספר חודשים על מכתב השמיניסטים ופעיל במכתב הסרבנים.
הצבא הציע לעורווה להשתחרר באמצעות קב"ן אך עורווה סירב לכך.

סיקור הפגנת התמיכה שנערכה לסייף ליד לשכת הגיוס בחיפה:

הפגנת תמיכה בסרבן הדרוזי עורווה גאלב סייף (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

עורווה גאלב סייף, בן 18 מהכפר יאנוח בגליל, חתם לפני מספר חודשים על מכתב השמיניסטים, והודיע כי הוא מסרב להתגייס לצבא מטעמי מצפון. אתמול (15/6/2014) הוא הגיע ללשכת הגיוס בחיפה מלווה בתהלוכה של פעילים ערבים ויהודים , פעילי ועד היוזמה הערבי- הדרוזי ובנק"י, וכן בצעירים חותמי "מכתב השמיניסטים". תומכיו התכנסו ברחוב אמיל תומא בוודאי ניסנאס, ומשם יצאה תהלוכה עד לרחוב חסן שוקרי בהדר, חיפה. בסמוך ללשכת הגיוס התקיימה עצרת, אשר כללה נאומים קצרים.
הופק ע"י: | עלה ב: 16/06/2014

מדבריו של סייף;
"כבן לעם הערבי-פלסטיני, לא אתגייס לצבא העוסק בכיבוש ובדיכוי יומיומי של בני עמי בשטחים". אמר סייף, "הגיע הזמן שנגיד לא לכיבוש, וכן לחיים בשלום".

סרבן הגיוס נוסף, אוריאל פררה, נער חרדי מבאר שבע, כלוא בכלא 6 מאז 3.6.2014. אוריאל לא מוכן לקחת חלק בכיבוש ובמדיניות מיליטריסטית אלימה אשר לא פוגעת רק בתושבי חהשטחים אלא גם באזרחי מדינת ישראל. אוריאל ריצה שתי תקופות מאסר של כ-21 יום, לאחרונה נשפט לתקופת מאסר שלישית בכלא 6 בעתלית.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס