ידיעה כתובה |

: אמהות חד-הוריות נגד סדרת הטלוויזיה "רמזור"

תרבות נכתב על ידי

מאות אמהות חד הוריות פנו לדוד רגב, נציב פניות הציבור ברשות השנייה לטלויזיה ורדיו, בתלונה על הסתה לאלימות במסגרת תוכנית הסטירה והבידור "רמזור" בכיכובו של אדיר מילר ובכתיבתו של רן שריג.

הפנייה התייחסה לשימוש בשם הגנאי "שרמוטות" כלפי ציבור האמהות החד הוריות בישראל. בפנייה נכתב כי "הנשים הגרושות/החד הוריות נאבקות על בסיס יומי בסטיגמות שיש עליהן. לבוא ולומר בפריים-טיים כשנוער צופה (ובינהם גם הילדים שלנו) משפטים שכאלה זה כבר עבר את גבול הסאטירה. זו סטירת לחי מצלצלת במי שעובדות שעות ארוכות לפרנס את ילדיהן בכבוד".

בדפי הפייסבוק של קבוצות האמהות החד הוריות נכתבו טקסטים קשים כנגד כותבי התוכנית והשחקן הראשי שבה, אדיר מילר. בין השאר נכתב: "זה לא סאטירה זו סטירה לכולנו, פגיעה אישית בי ובמשפחתי. הבן שלי ישב בסלון והסתכל עלי ואני נבוכתי. הפכו אותנו לזונות בחסות החוק. יוצרי רמזור יוצרים סטראוטיפים".

תגובת נציב תלונות הציבור, דוד רגב, לסמנכ"ל עמותת "ידיד", רן מלמד, המלווה את מאבק האמהות החד הוריות לשבירת הסטיגמה ושיפור מעמדן הכלכלי: "קיבלתי את פנייתך ואת פניותיהן הרבות של האימהות החד הוריות ופתחתי בבירור מול הזכיין המשדר את התוכנית. ככלל וללא קשר למקרה אני מתנגד להשפלתם ולביזויים של הצופים ובעיקר של אוכלוסיות מיוחדות. אמנם הומור הוא חלק מחופש הביטוי אך אין פירוש הדבר כי בשם ההומור יושפלו צופים".

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס