ידיעה כתובה |

: אין כניסה לגורי נחייה

חברה נכתב על ידי

משפחות אומנה של גורי נחייה קוראות ליו"ר השדולה למען בעלי חיים בכנסת, ח"כ איתן כבל, לסייע בקידומה בדחיפות של הצעת חוק שהניחו חה"כ מיקי רוזנטל וואילן גילאון, שמטרתה לאפשר לגורי נחייה ולמלוויהם להנות מכניסה חופשית כפי שזכאים הכלבים הבוגרים. בכדי להיות כלב נחייה, גור הכלבים מאומן ומורגל למצבים שונים: עיר הומה וסואנת, ישיבה במסעדות וכל פעולה לה נדרש העיוור. על מנת לסגל לכלב הרגלים אלו יש לחשוף אותו מגיל צעיר לשלל מצבים והתמודדויות להם יידרש בעתיד. עם זאת, במדינת ישראל אין חוק המחייב בעלי עסקים כגון תיאטראות, מסעדות וחנויות מזון לאפשר את כניסת גור הנחייה באימון.

"מכיוון שרק חצי מגורי הנחייה אשר מתחילים את הקורס מוסמכים בסופו ככלבי נחייה, חשיפתם למגוון מצבים בגיל צעיר ובתדירות גבוהה, קריטית ומהותית להכשרתם. לעומת גור הנחייה באימון, הכנסת כלב נחייה מחוייבת על פי חוק ואיסורה מהווה עבירה פלילית. מטרתנו היא להשוות את מעמד הגורים ולאפשר גם להם להיכנס לכל מקום". אומרת עמית אלקבץ, סטודנטית לעבודה סוציאלית מתל אביב, המשמשת כמשפחת אומנה של גור נחייה.

"בתור משפחת אומנה , אנו מתכוונים ללחוץ על חברי הכנסת כבל, רוזנטל וגילאון, על מנת שיקדמו את החוק המשווה את תנאיו של גור הנחייה באימון לאלה של כלב הנחייה. הדבר ישנה באופן מהותי את תפקוד גורי הנחייה ויהפוך חלק יותר גדול מהם לכלבי נחייה בפועל. אין כל הבדל בין גור נחייה באימון לבין כלב נחייה מתפקד".

קרדיט צילום: עמית אלקבץ

קרדיט צילום: עמית אלקבץ

  כתבות ווידאו שחבל לפספס