ידיעה כתובה |

דרישה להעמיד לדין את "תנובה"

סביבה נכתב על ידי

עמותות "אנונימוס לזכויות בעלי-חיים" ו"תנו לחיות לחיות" הגישו אתמול, יום ד', ליועץ המשפטי לממשלה ערר על ההחלטה לסגור את תיק החקירה נגד "תנובה", שניים מהמנהלים ב"אדום אדום" ושלושת הווטרינרים המפקחים בבית המטבחיים, בפרשת ההתעללות בבעלי-חיים שנחשפה ב"כלבוטק". העמותות מתבססות על ראיות מחומרי החקירה, ובהם עדויות העובדים והווטרינרים.
ד"ר יבגני בורשצבקי, אחד הווטרינרים שנחקרו הודה ש"השוקרים החשמליים היו מופעלים כלפי העגלים כאמצעי ראשון", וכי "היו גם מקלות של מטאטא ומגרפות שהיו דוחפים בהם את העגלים". למרות עדותו המפלילה החליטה הפרקליטות לסגור את התיק בעניינו.
שניים מהבכירים במפעל שהעמותות דורשות את העמדתם לדין הם משה בן-שושן, ששימש כמנהל התפעול ב"אדום אדום" ופרש בעקבות הפרשה, וציון דיין, אחראי הבטיחות, שעדיין עובד במפעל.

כתבה שהפקנו על דיון בג"ץ ב-3 באפריל 2013 בפרשה:

דיון בבג"צ בפרשת "אדום אדום" (לדף הכתבה »)

ב-3 באפריל 2013 דן בג"צ בעתירת עמותות "אנונימוס" ו"תנו לחיות לחיות", הדורשת לסגור את משחטת "אדום אדום" של תנובה עקב עבירות לכאורה על חוק צער בעלי-חיים, שנחשפו בתחקיר כלבוטק לפני מספר חודשים. ממסמכי משרד החקלאות עולה כי עד לשידור כלבוטק לא היו בישראל כל נהלים למניעת התעללות בבעלי-חיים בבתי-מטבחיים. גם בחודשים שחלפו מאז השידור לא הצליח המשרד לגבש נהלים כאלה. אזרחים ופעילי זכויות בע"ח השותפים למאבק, דורשים מתנובה שקיפות צרכנית ופיקוח מצד הממונים.
הופק ע"י: | עלה ב: 04/04/2013

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס