ידיעה כתובה |

תקלה באוניה, לפחות 840 כבשים מתו

סביבה נכתב על ידי

על סיפון האוניה Ocean Drover נמצאים 42,000 כבשים ו-6,000 עגלים בדרכם לנמל אילת. כ-20 אלף מבעלי החיים מיועדים לישראל והרשות הפלשתינית, והיתר לירדן. עקב תקלה במנוע, נתקעה האוניה בשבוע שעבר בסמוך לאיי קוקוס, ולאחר מכן התעכבה בסמוך לחופי ג'יבוטי. כעת היא נעה לאט לעבר ישראל, וככל הנראה צפויה לעגון בנמל אילת מחר. מחברת Wellard, החברה שמפעילה את האוניה, נמסר כי שיעור התמותה של הכבשים באוניה חצה את הרף שמחייב פתיחת חקירה מיידית באוסטרליה – 2 אחוזים. משמעות הדבר היא שלפחות 840 כבשים מתו. מספר העגלים שנהרגו אינו ידוע.

פריקת בעלי חיים מהאוניה ocean drover באילת. ארכיון אנונימוס

פריקת בעלי חיים מהאוניה ocean drover באילת. ארכיון אנונימוס

בעמותת "אנונימוס לזכויות בעלי-חיים" אומרים כי "כל עיכוב מחמיר את המצוקה החמורה ממילא שחווים בעלי החיים במסע המפרך. המסעות הימיים הללו נמשכים כשלושה שבועות בספינות צפופות ומצחינות, וגובים קרבנות גם כשאין תקלות. בעלי החיים מתבוססים בהפרשותיהם, וחלקם מושלכים לאוקיאנוס לאחר שחלו או נפצעו. זו התעללות מקוממת, שמתבצעת רק למען האינטרסים של קומץ יבואנים. אנו קוראים לממשלה לעצור מיד את המשלוחים החיים מאוסטרליה".

מדי שנה מיובאים לישראל מאוסטרליה מעל 100 אלף עגלים וכבשים. בקיץ האחרון תיעד תחקירן "אנונימוס" את פריקת בעלי החיים למשאיות בנמל אילת, שנמשכה כ-40 שעות בחום כבד. בין היתר תועדו עובדים המכים עגלים וטלאים בכל חלקי גופם, לרבות בראשם, בועטים בהם ואף משליכים טלאים מגובה רב. "אנונימוס" הגישה תלונה למשטרה על עבירות על חוק צער בעלי-חיים ועל תקנות הובלת בעלי-חיים, אך לא הוגשו כתבי אישום בפרשה. התמונות שודרו בתקשורת האוסטרלית, ועוררו קריאות לאסור על היצוא למזרח התיכון.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס