ידיעה כתובה |

: שובת רעב בכלא הישראלי איבד הכרתו

מדינה נכתב על ידי

שלושה עצירים מנהליים פלסטינים שובתים רעב, אחד מהם, איבד את הכרתו בבית הכלא אלה. שביתת סולידריות הוכרזה אתמול (24.04.2016) במחנה הפליטים אל פוואר בגדה המערבית.

העציר, סאמי ג'נאזרה, בן 43, נשוי ואב לשלושה, מוחזק במעצר מנהלי מאז נובמבר 2015. משפחתו אינה רשאית לבקר אותו ולא ניתן לו כל מידע האם ומתי הוא ישוחרר. לכן הוא פתח בשביתת רעב בתחילת חודש מרץ במחאה על מעצרו ללא משפט.

על פי מועדון האסיר הפלסטיני, ג'נאזרה איבד השבוע את הכרתו והועבר לבית החולים סורוקה. לדברי הארגון מצבו של סאמי הדרדר בימים האחרונים והוא התעלף ונפגע בראשו במהלך המעבר מכלא קציעות לכלא אלה. לעורך דינו נודע כי ההאשמות המיוחסות לו קשורות בפעילותו בתנועת החמאס, זאת למרות שקרוביו מעידים עליו כי היה פעיל בתנועת פת"ח.

maazar

ארכיון. קרדיט: arab48.com

ג'נאזרה הוא הוותיק מבין שלושה עצירים מנהליים ששובתים רעב. פואד עאסי, בן 30, מבית לקיה שובת רעב מאז 05.04.2016 בכלא אלה, ואדיב מפארג'ה, בן 29, גם הוא מבית לקיה, שובת מאז 03.02.2016. שניהם עצורים כבר חודשים ארוכים ללא העמדה לדין וללא הגשת כתב אישום.

השימוש במעצר מנהלי התרחב משמעותית בחודשים האחרונים, ובישראל כלואים מאות רבות של גברים צעירים, נשים ואף מספר קטינים שלא זוכים למשפט הוגן, לפגישות עם עורכי דין, ביקורים של בני משפחה וכו'.

עוד על מעצר מנהלי ושביתות רעב

רעבים לחופש (לדף הכתבה »)

ישראל של 2012 מחזיקה בבתי הכלא 250 עצירים מנהליים פלסטינים. העצירים מוחזקים במעצר לתקופות ארוכות מבלי שהוגש נגדם כתב אישום. אחד הכלים האפקטיביים שמצאו הפלסטינים להתמודד עם המעצרים המנהלים הממושכים הוא שביתת רעב.
הופק ע"י: | עלה ב: 30/08/2012

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס