ידיעה כתובה |

: בכירים באו"ם נגד הריסת ח׳אן אל־אחמר

מדינה נכתב על ידי

קריאה לממשלת ישראל מטעם גורמים בקהילה הבינלאומית לחדול מהתוכניות שלה לבצע הריסות המוניות ולהעביר את הקהילה הבדואית הפלסטינית ח׳אן אל־אחמר – אבו אל־חילו, הממוקמת במבואות ירושלים המזרחית. הקריאה יצאה ב-1 ליוני מטעם המתאם ההומניטרי, ג׳יימי מקגולדריק, ומנהל פעולות סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם (אונר״א), סקוט אנדרסון ביחד עם גורמים בינלאומיים נוספים.

ח׳אן אל־אחמר – אבו אל־חילו היא אחת ממספר קהילות הממוקמות בשטח המיועד לתוכנית התנחלות 1E אשר ייעודה הוא ליצור רצף בנוי בין מעלה אדומים לירושלים המזרחית. השבוע אישרו הרשויות הישראליות תוכנית מתאר לבנייתן של 92 יחידות דיור חדשות ומוסד חינוכי בהתנחלות כפר אדומים, הצמודה לח׳אן אל־אחמר; התנחלות זו עתרה לבג״צ בבקשה ליישם את צווי ההריסה הקיימים נגד הקהילה. הקריאה לעצור את תכוניות ההריסה באה כתוצאה מכך שבג"צ דחה ב-24 במאי את העתירה שהגישה הקהילה בנסיון למנוע את התוכניות להרוס את היישוב, וכך לאחר שנים של מאמצים משפטיים רבים לא נותרה אופציה משפטית אחרת על מנת להגן על הקהילה.

"אחרי קרב משפטי שנמשך תשע שנים, קהילת פליטים זו ניצבת בפני הרס בתיה, אובדן מקורות המחיה המסורתיים שלה וסכנה מיידית של העברה בכפייה, אם אכן יבוצעו ההריסות והקהילה תיאלץ לעבור למקום יישוב חדש, מצב שיהווה הפרה חמורה של אמנת ג׳נבה", אמר אנדרסון. "רבים כבר נעקרו מהנגב בעקבות העימות ב־1948; כעת נשקפת להם עקירה זו הפעם השנייה. כפי שראינו בנסיבות דומות בעבר, סביר להניח שהעברתם של בדואים כפריים לסביבה העירונית של אל־ג׳בל מערב, המוצעת על ידי מדינת ישראל, תחולל בקהילה שמות מבחינה חברתית וכלכלית כאחד".

רוב המבנים בח׳אן אל־אחמר – אבו אל־חילו נמצאים בסכנת הריסה אשר יכולה להתרחש בכל רגע על ידי הרשויות הישראליות. מן המבנים הנמצאים בסכנת הריסה הוא בית הספר ביישוב, אשר נבנה בזכות כספי תורמים, ומשרת כ-170 תלמידים מהקהילה וארבע קהילות שכנות.

צפו בסרטון על הדרישה להסדיר את מגורי השבט (מתוך ערוץ היוטיוב של רבנים למען זכויות האדם):

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס