ידיעה כתובה |

: ללכת משוודיה לפלסטין

מדינה נכתב על ידי

מה מוביל בחור שוודי להתנתק מחיי היום יום ולהתחיל במסע של 4,800 קילומטרים לפלסטין?

בנג'מין לאדרא, בן 25, החל באוגוסט האחרון מסע רגלי משוודיה לפלסטין על מנת לעורר מודעות לכיבוש ולדיכוי העם הפלסטיני. המסע, באורך של כ-4,800 קילומטרים, צפוי להסתיים בירושלים בעוד כחודשיים. בראיון לטלוויזיה החברתית במהלך המסע בין איסטנבול לאנקרה, סיפר לאדרא על המוטיבציה והחוויות שעבר עד כה. "נשארו לי בערך אלפיים קילומטרים למסע".

מה התובנות שלך מהמסע עד כה?
"לטייל בהרבה ארצות ולפגוש המון אנשים גורם לך להבין כמה דומים אנחנו. כולנו דואגים בגלל אותם דברים ונהנים מאותם דברים. פגשתי הרבה אנשים במקומות רבים, שמזדהים עם המאבק הפלסטיני. אף אחד לא אוהב לראות אנשים סובלים או נורים על ידי צלפים כשהם מפגינים למען החופש שלהם."

מה הייתה ההשראה שלך לצאת למסע?
"ההשראה שלי היא האמונה ששינוי הוא אפשרי, ושכאשר מספיק אנשים ידרשו שהוא יקרה – זה יהיה בלתי ניתן לעצירה. כשמסתכלים על סבלו של העם הפלסטיני תחת האגרוף הכבד והברוטלי של הכיבוש הישראלי, הצורך בשינוי לא יכול להיות ברור יותר. אני רוצה לנסות ולחלוק את סיפוריהם של הפלסטינים עם כמה שיותר אנשים, כך שהתנועה שתלחץ על ישראל לסיים את הפרת זכויות האדם שלה, תצמח ובסופו של דבר תצליח לסיים את סבלו המיותר של העם הפלסטיני."

מה ידעת על המאבק הפלסטיני לפני שיצאת למסע?
"ידעתי די הרבה. פגשתי המון פלסטינים ששיתפו איתי את הסיפור שלהם, קראתי המון ספרים בנושא ודו"חות בנושא זכויות אדם באזור. בנוסף, ביקרתי גם בפלסטין בעבר."

במהלך המסע שלו נתקל לאדרא בלא מעט קשיים. כשעבר בפראג, נקלע לתקרית לא נעימה עם השומרים בשגרירות הישראלית. "הלכתי מול השגרירות הישראלית בפראג" הוא מספר, "וכשהשומרים הבחינו בי, הם התחילו לצעוק ולרוץ לעברי. הם קראו לכוחות משטרה רבים, ביניהם אפילו חבלנים, ועצרו אותי למשך כשעתיים. זאת לא הייתה חוויה נעימה, אבל כמובן שזה כלום לעומת חיי היומיום של הפלסטינים."

האם אתה צפוי לעבור דרך ישראל בדרכך?
"אני אשמח לעבור גם דרך ישראל בשביל לפגוש עוד ישראלים, אבל אני לא חושב שאני אוכל לעשות זאת. לישראל יש היסטוריה ארוכה בכל מה שקשור למניעת כניסתם של עיתונאים ואקטיביסטים לפלסטין."

ובכל זאת אם כן תעבור בישראל, לאילו תגובות אתה מצפה?
"אם אני אכנס לישראל בסופו של דבר, אני מצפה להרבה שנאה מישראלים. כבר עתה אני מקבל המון תגובות מלאות שנאה ברשתות החברתיות מאנשים שתומכים בכיבוש הישראלי. למרות זאת, אני מאמין שכל האנשים צריכים לחיות בשלום ושוויון, ואני אשמח להפגש עם כמה שיותר ישראלים, להקשיב לסיפורים שלהם, וגם לשתף אותם בסיפור שלי ובאלו של הפלסטינים."

האם יש לך גם מסר לישראלים באמצעות המסע?
"המסר שלי לישראלים הוא שלכם, ולכל עם אחר, מגיע לחיות חיים טובים, בשלום וללא דיכוי. המערכת הברוטלית של דיכוי, הפרדה ושליטה, שהממשלה שלכם מפעילה נגד העם הפלסטיני הורסת חיים של מיליונים והדרך היחידה לשלום בר-קיימא, היא לשים סוף לכיבוש הצבאי. אתם צריכים להיות אמיצים על מנת לעשות את הצעדים ההכרחיים לכיוון השלום הזה. להניח את הרובה בצד מצריך יותר אומץ מאשר לירות בו."

איזה מסר תרצה להעביר בסיום המסע כשתגיע לפלסטין?
"המסע לזכויות אדם לעולם לא נגמר, וכשאגיע לפלסטין אני אחשוב על הצעד הבא שאוכל לקחת כאינדיבידואל ואנסה לממש זכויות אדם לעם הפלסטיני ולכל האנשים החיים תחת דיכוי בעולם. המסר שלי הוא שכולנו יכולים לעשות משהו ושאנחנו בעצמנו קובעים כמה ההישגים שלנו יהיו גדולים. אנחנו רק צריכים לקחת את הצעד הראשון ולהמשיך ללכת משם."

 
 

הוספת תגובה לכתבה

לכתבה זו תגובה אחת באתר

  1. salomon 16 באפריל, 2018  בשעה 16:31

    What does a young 25-year-old anti-Semite know about the Israeli-Palestinian conflict so he can convince the Israel that we are not occupiers, but have returned to our homeland? Answer: Nothing. That's how they tasted him in Sweden to hate Jews and that's what he does. There will probably be all kinds of inhuman garbage on the left to help him enter Israel to realize his fantasy. I hope this will not happen as happened with the mayor who came from Ireland.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס