ידיעה כתובה |

: חולי הפסוריאזיס נאבקים בחזרה

חברה נכתב על ידי

בעקבות הקשיים הרבים העומדים בפני החולים במחלת הפסוריאזיס, אגודת הפסוריאזיס הישראלית ארגנה צעדה למניעת אפליה ולהגברת המודעות למחלה ולקשיים סביבה. האתגרים העומדים בפני החולים אינם נגמרים רק בתסמינים הרפואיים שלה, אלא מתבטאים גם בסטיגמות חברתיות שנובעות מהנחות מוטעות רבות, לדוגמה ההנחה כי פסוריאזיס היא מחלה מדבקת.

"עם המחלה למדנו לחיות אך האפליה גורמת לרבים מהחולים לתחושות קשות" אמרה יונה מנטקה קציר, מנכ"לית אגודת הפסוריאזיס הישראלית המתמודדת עצמה עם המחלה. "פסוריאזיס נפוצה באופן יחסי בעולם ומופיעה אצל ילדים, נשים וגברים ובגלל הפחד והבושה הם לא פונים לתמיכה ואולי גם לא לטיפול רפואי. אני קוראת לציבור שחשוב שידע שאנחנו לא מצורעים ולא ניתן להידבק מאיתנו. ולכם החולים אני אומרת, אל תתמודדו לבד עם המחלה. הצטרפו אלינו לאגודה כדי שנוכל להיות חזקים יותר ביחד".

צילום: ישראל הדרי

מחלת הפסוריאזיס מציבה בפני אלו שסובלים ממנה אתגרים רבים – על פי מחקרים מדעיים, חולי הפסוריאזיס נמצאים בסיכון מוגבר לחלות במחלות לב, כולסטרול גבוה, השמנת יתר וסוכרת במהלך החיים. פסוריאזיס היא מחלה בעלת רקע תורשתי ועלולה להופיע בכל גיל. בנוסף, לאחרונה הוכרה המחלה על ידי ארגון הבריאות העולמי כמחלה חמורה, ובכך קראה להנגיש לחולים את מגוון הטיפולים המתקדמים הקיימים.

המחלה אינה מסכנת חיים, אך עם זאת היא כרונית ולא ניתנת לריפוי. עם זאת, ישנם מגוון טיפולים אשר מקלים על הסובלים ממנה. חלק מהדרישות של חולי הפסוריאזיס הוא מתן רשיונות לקנאביס רפואי. "למרות שפסוריאזיס איננה מוגדרת ככזו אשר מתים ממנה, חלקנו סובלים מבחינה פיזית לא פחות מאשר חולים בתחום הטיפול הפליאטיבי שכן כידוע לכם, אין כיום דרך לרפא את מחלת הפסוריאזיס" נכתב בפניית האגודה לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן. "מדובר במחלה המפריעה לתפקוד היומיומי לאורך שנות חיים ארוכות, במהלכם ישנם חולים העוברים מתרופה לתרופה, ממשחה לכדורים, מכדורים לזריקה ועבורם מדובר בלא פחות משבעה מדורי גיהנום. ישנם חולי פסוריאזיס שאף תרופה לא עוזרת להם לגמרי והם סובלים מייסורי נפש וגוף ומרגישים כמו מטופלים סופניים שאין לרפואה מה להציע להם".

הפקת הסרטון: אופוס מדיה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס