ידיעה כתובה |

: אירוע תמיכה בתיאטרון יפו

תרבות נכתב על ידי

על רקע החלטת משרד האוצר להתחיל בהליך רשמי להפחתת תקציבו של תיאטרון יפו, ייערך ביום חמישי הקרוב, 5/10, אירוע תמיכה בתיאטרון. בכיריו של התיאטרון זומנו לשימוע, זאת בעקבות שני אירועי תרבות שנערכו בו ו"מעלים חשד להסתה לטרור".

אחד מן האירועים שהובילו לתהליך זה הוא ערב התמיכה במשוררת דארין טאטור, הנמצאת במעצר בית כבר שנתיים בחשד לעידוד אלימות והסתה לטרור בעקבות שירים וסרטונים שפרסמה ברשתות החברתיות. במשרד האוצר התקיימה בדיקה ראשונית של האירוע, לפיה נראה שבכך שהתקיים ערב תמיכה במי שהוגש נגדה כתב אישום להסתה בטרור – קריאת הקטעים שכתבה טאטור וחלק מהסרטונים שהוצגו, עשויים, להיראות לכאורה כהסתה לאלימות ולטרור, או תמיכה במאבק מזוין, או במעשה טרור כנגד מדינת ישראל.

צפו בקטע מתוך אירוע התמיכה, בו הוקראו קעים משיריה של טאטור: 

משירי דארין טאטור (לדף הכתבה »)

הקראה משיריה של המשוררת דארין טאטור (בערבית ובעברית) ע"י שייח'ה חילאווי ורחל פרץ, בערב סולידאריות עם המשוררת שנמצאת במעצר כשנתיים על פרסום שיר בפייסבוק. האירוע נערך בתאטרון יפו, יום רביעי (30/8/2017)
הופק ע"י: | עלה ב: 03/09/2017

עוד אירוע הנבדק בחשד לתמיכה בטרור הוא אירוע "מחברות בכלא" אשר התקיים בתיאטרון יפו לפני שלושה חודשים. באירוע הוקראו מכתבים שונים של אסירים בטחונים. מבדיקה ראשונית נמצא כי לכל הפחות אחד המכתבים  שהוקראו כלל אמירות אשר עלולות להראות, לכאורה, כהסתה לאלימות ולטרור ותמיכה במאבק מזוין כנגד מדינת ישראל.

בעקבות זאת, המליץ היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד יוסי מסינג, למנכ"ל משרד התרבות להשתמש במנגנון הקבוע בסעיף 3ב' לחוק יסודות התקציב, לבדיקת האופציה להפחתת התמיכה עקב אירוע זה וגיבוש עמדה לבחינתו של שר האוצר.

החלטה זו של משרד האוצר להמעיט את התמיכה בתיאטרון יפו, המתפקד כבמה לאנשים להשמיע את דעותיהם ולעשות שינוי, פוגעת קשות בעקרונות הדמוקרטיה ומהווה איום על קיום הדמוקרטיה הישראלית כפי שאנו מכירים אותה, בייחוד כאשר החלטה זו מבוססת על רקע לאומני כנגד השמעת קולותיהם של תושביה הערביים של המדינה.

האירוע יכלול הצגות ילדים, מופעי רחוב, מוזיקה חיה, והקרנת הסרט "מעבר להרים ולגבעות". הכניסה לכל האירועים בחינם ועל בסיס מקום פנוי. לפרטי האירוע

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס