ידיעה כתובה |

: כנס תושבי עוטף עזה – "תקווה במקום מלחמה"

מדינה נכתב על ידי

ראשת מועצת בני שמעון, סיגל מורן, בכנס תושבי עוטף עזה: "אני יודעת שאם לשכנים מעזה לא יהיה טוב, גם לנו לא יהיה טוב". ביום שישי (15/9/2017) התקיים בשדרות כנס תושבים מיישובי עוטף עזה, בו השתתפו תושבי האזור אשר מאסו בחיים בין סבב בטחוני אחד לאחר וחוששים מהיגררות לסבב לחימה נוסף על רקע החמרת המצב ההומינטרי בעזה. בכנס הם דרשו חיים בכבוד של כל תושבי עזה ועוטף עזה, אשר יאפשרו לכולנו רווחה ושקט בטחוני.

ח"כ עמיר פרץ מהמחנה הציוני אמר באירוע:" סירי לחץ מתפוצצים בזמן שלהם ולא כשנוח לנו. סיר הלחץ ההומניטרי – כשהוא מתפוצץ, יש סיכויים טובים שהוא יתפוצץ בחצר שלנו, לא בחצר שלהם. כל מי שאומר שזו בעיה שלהם ולא שלנו – טועה. אי אפשר להתעלם." והוסיף: "אחרי שההסלמה מגיעה לשיא איש לא זוכר מי התחיל אותה. כל המלחמות מסתיימות בהסדרים דיפלומטיים ופוליטיים – יש להם ערך ועוצמה.

סיגל מורן, ראשת מועצת בני שמעון: "אני לא מדברת על שלום – אני חושבת שאנחנו נמצאים בסיטואציה כל כך מורכבת, ששלום זה פנטזיונרי. היום אני מסתפקת בגירושין מוצלחים. אני יודעת שאם לשכנים מעזה לא יהיה טוב, גם לנו לא יהיה טוב. זה לא משנה אם אנחנו אוהבים אותם או לא. אני רוצה לדבר רק על האינטרס שלנו – והוא, ששם יהיה טוב. אבל כאן מתכוננים כל יום לסבב הבא בלי שנשמע דיון ציבורי רציני בשאלה לאן פנינו. האנשים הכי מסוכנים הם אלה שאין להם מה להפסיד."

סיגל מורן, כנס תושבים תקווה במקום מלחמה. צילום: עמרי קרן לפידות

אבי דבוש, ממארגני האירוע: "נכון להיום לממשלת ישראל אין אסטרטגיה מדינית אשר נותנת תקווה. מצבה של רצועת עזה אינו מבשר טובות לכל תושבי האזור. לפי דו"ח האו"ם בתוך שנה עזה לא תהיה ראויה למגורי אדם. אין בה מים ראויים לשתייה, או חשמל שזורם למעלה מארבע שעות ביום. הצפי הסביר הוא כי המצוקה האנושית בעזה, תהפוך בקרוב שוב לסבב בטחוני נוסף שיקלע את כל האזור לחיים של חוסר יציבות עד מלחמה. אנו דורשים מהממשלה לנקוט באסטרטגיה שתוביל לתקווה לאזור כולו."

אבי דבוש, כנס תושבים תקווה במקום מלחמה. צילום: עמרי קרן לפידות

אחמד, תושב עזה, נאם באמצעות הטלפון בפני משתתפי האירוע, וסיפר כי: "המצב בעזה קטסטרופלי. אין חשמל, אין מים זורמים, אין טיפולים רפואיים נורמליים. אין עבודה ולצעירים אין מה לעשות מה שעוזר לפונדמנטליסטים לגייס תמיכה."

האירוע הסתיים במעגלי שיח וגיבוש קבוצות פעולה של התושבים לקידום פתרונות ושיפור המצב ההומניטרי בעזה.

צילום וידאו מהאירוע:

 

עכשיו ברחבת סינמטק שדרות.

Posted by ‎תקווה במקום מלחמה‎ on Thursday, September 14, 2017

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס