ידיעה כתובה |

: הם מתנכלים גם למשוררות

חברה נכתב על ידי

ארגון הסופרים הבינלאומי פן: היא סומנה כמטרה בגין שירתה – יש לשחררה מייד.
בבית משפט השלום בנצרת הסתיימה ביום חמישי ה-26/1/2017 חקירתה הנגדית של המשוררת דארין טאטור, ששיר ופוסט שכתבה בפייסבוק הביא להאשמתה ב"הסתה", ולשלילת חירותה זה 15 חודשים ברציפות, ולהפיכתה לאייקון בינלאומי של דיכוי חופש הדיבור במדינת ישראל.

במרכז כתב האישום מופיע שיר שכתבה טאטור נגד פשעי הכיבוש והמתנחלים. התובעת מטעם המדינה ניסתה לגרום לטאטור להודות שהיא מזדהה עם מטרות אירגון הג'יהאד האיסלמי ותומכת באלימות וב"אינתיפאדת הסכינים", טענות שהמשוררת הכחישה. עורכת דינה גבי לסקי חזרה וציינה שההאשמות מבוססות על תרגום לקוי של המונחים הפלסטינים לקריאה ל"התקוממות עממית" ו"התנגדות". בישיבות הבאות תציג ההגנה את עדיה, בהם מומחים לתרגום מערבית, לספרות עברית ולשאלה, מה נחשב "הסתה" במציאות הישראלית. המשפט מתנהל בפני סגנית נשיא בית משפט השלום בנצרת השופטת עדי במביליה-איינשטיין. לקריאה נוספת על משפטה של טאטור.

בתמונה: הסופרת דארין טאטור, מתוך עמוד המחאה לשחרורה.

בתמונה: הסופרת דארין טאטור, מתוך עמוד המחאה לשחרורה.

אירגון הסופרים הבינלאומי "פן" הוציא בספטמבר האחרון גילוי דעת שבו נאמר כי לאחר עיון בהאשמות נגד טאטור האירגון משוכנע כי המשוררת סומנה כמטרה בגין שירתה ופעילותה הפוליטית וקורא לשחרורה המיידי ללא תנאי וביטול מיידי של כל ההאשמות נגדה. טאטור נעצרה בחודש אוקטובר 2015, ולאחר שלושה חודשים שבהם הוחזקה בבתי כלא שונים שוחררה למעצר בית בתנאים חמורים הרחק מבית מגוריה בריינה שליד נצרת. רק אחרי שבעה חודשים נוספים התאפשרה חזרתה למעצר בית בבית הוריה, והחל מחודש נובמבר מותר לה להגיע למקום עבודתה בשעות היום אך תמיד בלוויית "משמורן". תנאי מעצר הבית הדרקוני ממשיכים לכלול ניתוק ואיסור שימוש ברשת האינטרנט, ובית משפחת טאטור נותק מהרשת. למשוררת אף אסור להשתמש בטלפון חכם, היא לא יכולה לצאת בשעות הערב לסרט או לביקורים שכן יש לה מספר מועט של "שעות איוורור" בכל שבוע, וכל יציאה שלה מחייבת ליווי של בן משפחה משמורן.

עורכת הדין גבי לסקי אמרה כי עם סיום עדותה של דארין יעתור משרדה באופן מיידי לביטול או לפחות להקלה משמעותית בתנאים הקשים של מעצר הבית. לסקי הביעה תמיהה על ההתמשכות ה"בלתי סבירה" כדבריה של ההליכים המשפטיים נגד המשוררת בגין התבטאות בפייסבוק, ובחילופי דברים עם התובעת במהלך המשפט האשימה את המדינה בהתעמרות בנאשמת. בקיץ האחרון הציעה התביעה "עיסקת טיעון" שעל פיה על דארין להודות באשמת ה"הסתה" ולרצות לפחות תשעה חודשי מאסר בפועל, אך המשוררת דחתה את ההצעה.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס