ידיעה כתובה |

: יום התמיכה הבינלאומי בקורבנות עינויים

מדינה נכתב על ידי

יום התמיכה הבינלאומי בקורבנות עינויים – וועדה של האו"ם מביעה דאגה בנוגע לשימוש בכוח באופן מוגזם, ארגוני זכויות אדם מביאים סיפורים על יחס אלים כלפי ילדים פלסטינים.

אתמול, 26.06.16, חל יום התמיכה הבינלאומי בקורבנות עינויים. זהו יום של הבעת הזדהות וסולידריות עם מי שנפגעו ועודם נפגעים מעינויים. בארגון "עדאלה" טוענים כי בישראל ממשיכים לענות אסירים פלסטינים ותושבים פלסטינים בשטחים הכבושים בלי לתת את הדין על כך.

ארגון "עדאלה", מרכז "אל מיזאן" לזכויות אדם, וארגון "רופאים לזכויות אדם – ישראל", הוציאו הצהרה משותפת ובה קריאה לקהילה הבינלאומית לפעול למיגור העינויים של ילדים תושבי השטחים.

לטענת הארגונים, ישראל אמנם הצטרפה לאמנת האו"ם נגד עינויים כבר לפני 25 שנים, אך עד היום לא קיים בארץ חוק המגדיר עינויים והתעללות כעבירה פלילית.

בהצהרה מובאים סיפורים של שלושה ילדים פלסטינים. על פי אחד מהם, נערה בת 16 נורתה על ידי חיילים בידה השמאלית. החיילים אמרו שהיא ניסתה לדקור עוברי אורח, אבל לא נמצא עליה כלי חד. הנערה נעצרה והופשטה בפומבי. כעבור כמה שעות היא נלקחה לבית החולים ואושפזה במשך עשרה ימים. הרשויות לא יידעו את הוריה על המצב הרפואי שלה ועל הניתוח שהיא עברה, ההורים לא יכלו לבקר אותה או לפגוש את הרופאים עד ש"רופאים לזכויות אדם – ישראל" הגישו בקשה בשמם.

צפו בכתבה על תערוכה שנוצרה בהשראת עדויות של קורבנות עינויים:

ויענונו (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

ראיונות עם יוצרים שהשתתפו ב'ויענונו', תערוכה חדשה בהשראת עדויות של קורבנות התעללות ועינויים. בפתיחת התערוכה נכחו גם מבקרים אשר הביעו את מחאתם על עצם קיום התערוכה.
הופק ע"י: | עלה ב: 14/09/2012

במהלך האשפוז ידה הבריאה של הנערה ושתי רגליה נכבלו למיטה, אפילו בזמן האוכל. היא נחקרה על אף מצבה הרפואי לא בנוכחות עורך דינה או הוריה. לטענת "רופאים לזכויות אדם – ישראל", הרופאים הפעילו עליה לחץ נפשי ואיימו עליה. ישראלים שעברו במקום צילמו את עצמם לידה ואותה בניגוד לרצונה, היו שנכנסו לחדרה, צעקו עליה וקיללו אותה. שוטרים וחיילים שהוצבו לשמור על חדרה לא מנעו את ההטרדות ואף איימו עליה והעליבו אותה בעצמם.

ב-13.05.16, וועדת האו"ם נגד עינויים פרסמה דו"ח המבטא דאגה כי ישראל משתמשת בכוח באופן מופרז כלפי פלסטינים. הוועדה המליצה על צעדים רבים שעל ישראל לעשות כדי להפסיק את העינויים. על פי עדאלה, בין הנושאים שהועלו היו החלת האמנה גם בשטחים, היחס לשובתי רעב, הגדרת עינויים והפיכתם לעבירה פלילית וסיום נוהל המעצר המנהלי.

בתקשורת פורסם כי משרד המשפטים עוסק בגיבוש הצעת חוק שתעסוק בעינויים בעת חקירות ותקבע כי מדובר בעבירה פלילית (לקריאה נוספת ב"הארץ"). עולה השאלה האם החוק יחמיר את היחס כלפי עינויים או דווקא "יתיר" עינויים בצורה זו או אחרת. עם זאת, לקיומה של חקיקה בנושא יש פוטנציאל לייצר שקיפות ויחס ברור יותר לנושא של עינויים מצד המדינה (לקריאת דעתה של מנכ"לית הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל).

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס