ידיעה כתובה |

: צעדת החופש הישראלית – פלסטנית

מדינה נכתב על ידי

ח״כ איימן עודה בצעדת החופש הישראלית-פלסטינית לציון 49 שנים לכיבוש: "הסוהר והאסיר שניהם משועבדים – אנחנו כולנו משועבדים לכיבוש הארור הזה". היום מציינים את יום ירושלים – יום הכיבוש ה 49. ביום שישי האחרון (3.6) התקיימה צעדת החופש הישראלית פלסטינית במחאה על הכיבוש. מאות פלסטינים וישראלים צעדו יחד במחסום המנהרות בצעדת החופש לציון יום השנה ה- 49 לכיבוש – בקריאה לעתיד אחר: עתיד של תקווה, צדק לשני העמים וסיום הכיבוש.

c1bf8947-8f19-4aac-9f19-37d5e2acb4f1

״אני יהודיה ישראלית ציונית דתית, לא מפחדת לעמוד כאן ליד דגל פלסטין. מול הלאומיות הגזענית שמשתוללת אנחנו מציגים סוג אחר של לאומיות – לאומיותהומניסטית. אנחנו צריכים לאומיות יהודית ולאומיות פלסטינית גאות ושמחות. נשענות על הערך האוניברסלי של צדק לכל העמים. גם לעם היהודי וגם לעם הפלסטיני מגיע מקום בעולם." כך אמרה בנאומה לאה שקדיאל. "האסון שלנו שכבר 49 שנים אנחנו בדרך הלא הנכונה. השלטון של מדינת ישראל על העם הפלסטיני – כיבוש, נישול, אפליה – זה רע מאד. אנחנו נכנסים לשנה ה- 50 לכיבוש. בתורה שלנו לשנה ה- 50 קוראים שנת יובל, בשנת היובל משחררים את כל האדמה ואת כל העבדים – "וקראתם דרור בארץ לכל יושביה".

39096aa1-4449-422f-a62c-4ba3dd57ab56

לאה שקדיאל וסולימאן חטיב, מתוך הצעדה

הצעדה התקיימה ביוזמת ׳לוחמים לשלום׳ ו׳עומדים ביחד׳, ובה השתתפו ח״כ איימן עודה וח״כ דב חנין (חד״ש/הרשימה המשותפת), וח״כ אוסמה סעדי (תע״ל/הרשימה המשותפת).

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה אמר: ״אני גאה להיות חלק ממאבק יהודי ערבי משותף, אנחנו כולנו משועבדים לכיבוש הארור הזה. כל כיבוש מסתיים בשתי דרכים הראשונה ההתנגדות של הנכבש והשנייה דעת הקהל במדינה הכובשת. הפלסטינים בגדה ובעזה מתנגדים, ואנחנו הקול הדמוקרטי שמוביל את המאבק נגד הכיבוש בחברה הישראלית, וביחד אנחנו ננצח. הסוהר והאסיר שניהם משועבדים, נכון שהאסיר סובל יותר, אך הוא חולם על החופש בעוד הסוהר חולם על בית הכלא, צריך לשחרר את שניהם מבית הסוהר הארור הזה.
אני פונה לרוב הדומם בחברה הישראלית אין לי שמץ של ספק שאתם מחפשים את ברכת החיים אבל, באותו הזמן הבנים שלכם אוסרים ילדים בני גילם ופושטים על חדרי ילדים פלסטינים ועוצרים אנשים מבוגרים במחסומים. אנחנו חייבים לשחרר את שני העמים מהכיבוש.״

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס