ידיעה כתובה |

: גם בפסח: קשישים יוצאי בריה"מ עניים יותר

חברה נכתב על ידי

רגע לפני פסח, מ"מ יו"ר הסתדרות הגמלאים מבקש להזכיר- "הפנסיה הממוצעת עומדת על כ-3000 ש"ח לחודש ואצל חלק מעולי בריה"מ לשעבר היא מסתכמת בכמה מאות שקלים בלבד". הפתרון, לדבריו, נעוץ, הין היתר, בהעלאת קצבאות הזקנה.

"אנחנו חורשים את הארץ ושומעים מהקשישים שני נושאים שמדאיגים אותם, הפנסיה שאינה מספיקה להם והתשלומים שהם נאלצים לשלם לצרכי מחיה" אמר מ"מ יו"ר הסתדרות הגמלאים ויו"ר גמלאי מרחב ירושלים רוני כהן באירוע לרגל חג הפסח שנערך במרחב.

בנוסף הסביר כהן שבשנים האחרונות חל שינוי בנושאים במעסיקים את הקשישים: "עד לפני שלוש שנים מה שהעסיק קשישים היה תרבות ופנאי, כיום המצוקה הוא הנושא המרכזי, הפנסיה הממוצעת עומדת על כ-3000 שקלים לחודש ואצל חלק מעולי בריה"מ לשעבר היא מסתכמת בכמה מאות שקלים בלבד בגלל שנות עבודה מעוטות יחסית בארץ".

עניין הפנסיות, או ליתר דיוק העידרן או חסרונן, הוא נושא שמעסיק לא מעט את יוצאי ברית המועצות לשעבר וגם את דור ילדיהם. המצב החמור בולט במיוחד מכיוון שמדובר לרוב באנשים שעבדו רוב ימי חייהם, רבים מהם אקדמאים, אבל עם הגירתם ארצה הפנסיות שלהם נשחקו ועומדות כיום על סכומים מזעריים בלבד. המצד אף צפוי להחמיר עם ההזדקנות של רוב העולים, אשר חלק גדול מהם עומד לפרוש לגמלאות בשנים הקרובות.

  • צפו:  הפנסיונרים יוצאי בריה"מ, לא צריכים לקרוא את דוח העוני כדי לדעת שהם נמצאים עמוק בתוכו:

פנסיה שחוקה (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

יוצאי ברה"מ עבדו כל חייהם. 30 שנה ברוסיה, 20 שנה בישראל וכיום, ההכנסה החודשית שלהם עומדת על כ-3,000 שקלים. עד לפני חצי שנה, לפחות הפנסיות מרוסיה, עזרו למי שקיבלו אותם, להחזיק את הראש מעל המים, אבל עכשיו הן נשחקו בחצי לאחר ירידה חדה בשער הרובל. הפנסיונרים יוצאי רוסיה, לא צריכים לקרוא את דוח העוני שהתפרסם לאחרונה, כדי לדעת שהם נמצאים עמוק בתוכו.
הופק ע"י: | עלה ב: 24/12/2014

על פי רוני כהן, הפתרון נעוץ, בין היתר, בהעלאת קצבאות הזיקנה, דבר שבו תומך גם מנכ"ל הביטוח הלאומי ,פרופ' מור יוסף.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס