ידיעה כתובה |

: פתרון זמני למשבר הגז בעזה?

מדינה נכתב על ידי

חברה נוספת תתחיל להזרים גז לעזה בימים הקרובים מה שעשוי להקל על משבר הגז הקשה שפוקד את הרצועה בשבועות האחרונים. ישראל הפחיתה את כמות הגז שהיא מוכרת לעזה לפחות מרבע מהכמות הדרושה לתושבי הרצועה.

בעקבות משבר החשמל החמור ברצועה, הגז משמש לא רק לבישול אלא גם לחימום ולפעולות נוספות של אספקת אנרגיה לתעשייה המקומית, כולל מאפיות ובתי עסק קטנים שממש קורסים בעקבות המחסור המשולב בחשמל ובגז.

סוכנות הידיעות "ספא" דיווחה היום (20.01.2016) שראש ועדת הגז באיגוד הנפט ברצועת עזה, סמיר חמאדה אמר כי רשות הנפט הציבורית בראמללה תקיים את הבטחתה ותתחיל בהזרמת כמויות נוספות של גז לרצועה ע"י חברה חדשה שנחתם איתה חוזה. עד כה עיקר הגז שיובא לרצועה נקנה מחברת "פז" הישראלית, אך לאור המחסור החמור בגז נעשו חיפושים אחר נתיבים אחרים.

תחנת דלק בעזה. צילום: אימאן מוחמד. ארגון "גישה"

תחנת דלק בעזה. צילום: אימאן מוחמד. ארגון "גישה"

על פי הדיווח הזרמת הגז תתחיל מחר או ביום ראשון לכל המאוחר מה שיוביל, לטענת חמאדה לסיום משבר הגז שפוקד את הרצועה מזה 40 יום.

המשבר התפתח לאחר שישראל הפחיתה את כמות הגז המיובאת דרך מעבר כרם שלום ונוצר מחסור קשה בגז שמוערך ביותר מ70% מכמות הגז הדרושה לסיפוק הצרכים המינימאלים של תושבי הרצועה. בעבר היה ניתן להעביר גז לרצועה גם דרך מעבר נחל עוז אך כיום ישראל לא מאפשרת זאת. על פי חמאדה הרצועה זקוקה לכ-350 טון גז ביום לעומת 40 בלבד שסופקו אתמול (19.01.2016) ו120 טון שזרמו היום לרצועה.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס