ידיעה כתובה |

: ח"כים מנסים למנוע את העלאת מכסות הביצים

סביבה נכתב על ידי

בשבוע שעבר (30/12/2015) התכנסה ועדת הכלכלה כדי לדון שוב בגורלם של מיליוני תרנגולים. מגמה ירוקה: "משרד החקלאות ניצל את דחיית ההצבעה על מכסת הביצים כדי להעלות את הדרישה הלא מוצדקת בעליל מ-7% ל-11%"

בוועדה עלתה טענה כי רווחת בעלי החיים משמעה המטת אסון בריאותי על הציבור. מגמה ירוקה גורסת כי ביטול זכויות בעלי חיים היא אסון מוסרי. הכמויות העצומות של אפרוחים שהחקלאים "ייצרו" מזיקים לסביבה בכל חלק בתהליך – המשאבים לייצור הביצים, בקיעת מיליוני אפרוחים, גריסת מחציתם (הזכרים), גידול המזון לצורך האכלה של המחצית האחרת (הנקבות).

מתוך דף הפייסבוק של אנונימוס

מתוך דף הפייסבוק של אנונימוס

חה"כ עיסאווי פריג' שאל את משרד החקלאות מדוע יש להעלות את ייצור הביצים  – 200 מליון, אם הייבוא עומד רק על 50-60 מליון, ואם גידול האוכלוסיה הוא כ-2% לשנה, על שום מה הדרישה להעלות את הייצור ב-11%?

יו"ר הועדה, איתן כבל, מתח ביקורת קשה על התנאים הקשים של התרנגולות בלולים ואמר שיקדם יחד עם ועדת החינוך, רפורמה כוללת להפחתת הפגיעה בתרנגולות: "אם אזרחי ישראל היו יודעים באיזה תנאים נמצאים בעלי החיים, אני אומר לכם, הזעקה היתה נשמעת בכל הארץ".

בנוסף, בעקבות ועידת האקלים העולמית בפריז שהסתיימה ב-11 בדצמבר, הציגה מגמה ירוקה את אמנת האקלים, עליה חתמו 20 ארגונים סביבתיים. האמנה כוללת צעדים אופרטיביים גם בתחום המזון, ובהם החלת רפורמה כוללת לקידום מזון צמחי והפסקת עידודה של צריכת מזון מהחי, תוך שימוש בכלי המדיניות הקיימים: תמיכות, סובסידיות, מיסוי, פיקוח מחירים, הסברה, הגשת מזון צמחי במוסדות ציבוריים ויישום מדיניות "המזהם משלם" על תעשיית המזון מן החי.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס