ידיעה כתובה |

: הוחרמו אוהלי הצלב האדום באל-חדידייה

מדינה נכתב על ידי

הבוקר (30/11/15) הגיעו נציגי המנהל האזרחי והצבא לכפר אל-חדידייה שבצפון בקעת הירדן, מצוידים במנוף, והחרימו עשרה אוהלים שנתרמו למשפחות על ידי הצלב האדם הבינלאומי והמועצה המקומית, לאחר שהרשויות הישראליות הרסו את בתיהן בשבוע הקודם. המשפחות נותרו כרגע בשטח ללא מחסה.

ארגון "בצלם" מדווח כי ב25-26/11/15 השחיתו הצבא והמנהל האזרחי את דרך הגישה לכפר והרסו מבני מגורים, דירי צאן ומחסנים. שלוש משפחות, המונות 19 נפשות, כולל שישה קטינים, נותרו ללא קורת גג. המנהל האזרחי כבר הרס את בתיהן של משפחות אלה בשנת 2011, והם הוקמו מאז מחדש:

לאחר ההריסות סיפק הצלב האדום אוהלים לשלושת המשפחות שנפגעו. בשבת בבוקר (28/11/15) הגיעו נציגים של המנהל האזרחי והצבא והרסו שני אוהלים ששימשו את אחת משלוש המשפחות. ארבעה מן האוהלים שהוחרמו היום היו אוהלים שכבר הוקמו ושימשו גם הם את המשפחות,  ושישה נוספים שהוחרמו היו עתידים להיות מורכבים בהמשך או לשמש את המשפחות במקרה של הריסה עתידית.

hJzfqpft4JQ0T7DTL0wzFLlsM2NSBq74oL131yi5Cxw,JOCFWh_Xp7yLZziwOITKva76HS-X_RTKn4U_lNRL1z0

צילום: עארף דראר'מה, בצלם, 30/11/15

ב"בצלם" מדגישים כי ההריסות בכפר הן חלק ממדיניות שמטרתה להקטין עד כמה שאפשר את כמות הפלסטינים בשטחי C, "באמתלה של אכיפת חוקי תכנון מקדמת ישראל מדיניות שמטרתה לצמצם את מספר התושבים הפלסטיניים בשטח C באמצעות הפיכת חייהם לבלתי נסבלים. מדיניות ממשלתית זו, המיושמת בשיטתיות זה שנים, מהווה העברה כפויה של תושבים פלסטינים מוגנים בתוך השטח הכבוש. זאת, בין אם הדבר נעשה במישרין, באמצעות הריסת בתיהם, ובין אם בעקיפין, באמצעות יצירת מציאות חיים בלתי אפשרית".

לקריאה נוספת על הכפר.

 

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס